زوم‌کست: چه اتفاقی در انتظار هواوی است؟

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحریم‌های آمریکا هواوی را در شرایط بسیار سختی قرار داده؛ اما دقیقا چه اتفاقی در انتظار هواوی است؟ آیا این دوران به‌پایان می‌رسد؟
تبلیغات

آمریکا فعالیت‌های تجاری هواوی و شرکت‌های وابسته به آن را تحریم کرده است. هواوی شرکت چندملیتی چینی است که در سال ۱۹۸۷، رن ژنگفی، مهندس سابق ارتش آزادی‌بخش خلق چین، آن را راه‌اندازی کرد. اگرچه تمرکز شرکت در ابتدای تأسیس بر تولید سویچ‌های تلفن بود، امروزه هواوی کسب‌و‌کار خود را به توسعه‌ی شبکه‌ها و تجهیزات ارتباطی، ساخت دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و ارائه‌ی خدمات عملیاتی و مشاوره‌ای به شرکت‌های چینی و خارجی گسترش داده است.

هواوی با پیشی‌گرفتن از شرکت سونی‌اریکسون در سال ۲۰۱۲، عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های ارتباطی در جهان را ازآنِ خود کرد. امروزه، شرکت چینی هواوی با دراختیارداشتن سهم ۲۹ درصدی از بازار تجهیزات زیرساخت ارتباطی و سهم ۳۱ درصدی از تجهیزات 2G و 3G و 4G در سطح جهان یکه‌تازی می‌کند.

تنش بین هواوی و دولت آمریکا در آذر۱۳۹۷ با انتشار گزارشی مبنی‌بر درخواست این کشور از متحدانش برای قطع رابطه با هواوی و در پی آن، اعلام ممنوعیت خرید تجهیزات ساخت هواوی در ژاپن وارد مرحله‌ی جدیدی شد و با بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی و دختر بنیان‌گذار شرکت، به‌اوج خود رسید. چند روز قبل، گفته شد گوگل به همکاری‌ تجاری خود با هواوی پایان می‌دهد. بلافاصله بعد از خبر همکاری‌نکردن گوگل با هواوی، کوالکام و اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند.

علاوه‌بر شرکت‌ها، به‌احتمال زیاد کشورهای متعددی ازجمله متحدان آمریکا در روزهای آینده موضع مشابهی درقبال هواوی اتخاذ خواهند کرد؛ همچنان‌که برخی متحدان آمریکا از مدت‌ها قبل به همکاری خود با هواوی خاتمه داده‌اند. به‌عنوان مثال، استرالیا از سال گذشته باتوجه‌به نگرانی‌های امنیتی، به‌صورت موقت همکاری با هواوی و ZTE را متوقف و نیوزیلند هم اعلام کرده‌ فعلا از فعال‌سازی شبکه‌ی موبایل 5G با تجهیزات هواوی جلوگیری خواهد کرد. در این زوم‌کست قصد داریم ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنیم و پیش‌بینی خودمان از آینده را به شما بگوییم. درادامه با زومیت همراه باشید:

تماشا در یوتیوب

از دیدگاه شما، چه آینده‌ای در انتظار هواوی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات