هواوی نشان تجاری سیستم عامل هانگ‌منگ را ثبت کرد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی، نام تجاری سیستم‌عامل اختصاصی خود موسوم به هانگ‌منگ (Hongmeng) را ثبت کرده است.
تبلیغات

هواوی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه‌ی تجهیزات ارتباطی محسوب می‌شود، نشان تجاری سیستم‌عامل اختصاصی خود را ثبت کرده است. نام این سیستم‌عامل هانگ‌منگ است. ثبت تجاری این سیستم‌عامل نشان می‌دهد که هواوی از مدت‌ها قبل به‌ فکر خودکفایی در حوزه‌های مختلف فناوری بوده است.

جزئیات کامل در مورد این سیستم‌عامل در وب‌سایت اداره‌ی مدیریت مالکیت فکری ملی چین قابل مشاهده است. باتوجه‌به اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت مذکور، نشان تجاری هانگ‌منگ در تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۱۸ توسط هواوی ثبت شده و از ۱۴ مه ۲۰۱۹ تا ۱۳ مه ۲۰۲۹ اعتبار دارد.

هانگ منگ

براساس گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های خبری حوزه‌ی فناوری، ریچارد یو چنگدوگ، مدیر ارشد کسب‌وکارهای حوزه‌ی مصرف‌کننده‌ی هواوی، اوایل هفته‌ی جاری اعلام کرده که سیستم‌عامل هانگ‌منگ به‌احتمال زیاد تا پاییز سال میلادی جاری یا نهایتا پیش از فرارسیدن بهار سال آینده معرفی خواهد شد.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت، امکان استفاده از سرویس‌های خاص اندروید مثل پلی استور، یوتیوب و... برای غول فناوری چینی وجود نخواهد داشت و به‌همین دلیل این شرکت به‌دنبال سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس تحریم‌های اعمال‌شده، شرکت‌های آمریکایی حق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار را به هواوی ندارند.

براساس گزارش‌ها، هواوی توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است

گلوبال تایمز با انتشار یک گزارش به‌نقل از ریچارد یو اعلام کرده که هانگ‌منگ هم‌اکنون در مرحله‌ی تست‌های اولیه قرار دارد و به‌عنوان یک سیستم‌عامل یکپارچه و یونیورسال در پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بنابه اعلام یو، این سیستم‌عامل جدید همچنین با تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌های تحت وبی که در فروشگاه اپ‌گالری هواوی منتشر شده‌اند، سازگاری دارد.

چالش‌هایی که پیش روی هواوی است

رِن‌ژنگ‌فِی، موسس و مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته:

استفاده از یک سیستم‌عامل جدید در تولید محصولات مختلف برای شرکتی چون هواوی کار سختی نیست، اما ایجاد یک اکوسیستم برای دستیابی به این هدف فرایندی سخت محسوب می‌شود.

درحال‌حاضر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس که به‌ترتیب توسط شرکت‌ گوگل و اپل توسعه داده شده‌اند، به‌عنوان سیستم‌های عامل غالب در دستگاه‌های موبایلی شناخته می‌شوند.

نظر شما در مورد سیستم‌عامل اختصاصی هواوی چیست؟ آیا این غول فناوری چینی موفق خواهد شد تا اکوسیستم یکپارچه‌ای برای محصولات خود توسعه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات