TSMC به همکاری خود با هواوی ادامه می‌دهد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اخبار بسیاری حول تحریم هواوی و قطع همکاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری منتشر می‌شود، اما TSMC  اعلام کرد به همکاری خود با هواوی ادامه خواهد داد.
تبلیغات

مودم و تراشه‌ی تولیدی شرکت‌های‌ سیلیکون از شرکت‌های تابعه‌ی هواوی، توسط کارخانه‌های TSMC توسعه پیدا می‌کنند. سخنگوی TSMC اعلام کرد با وجود تمامی تحریم‌های تجاری علیه هواوی، این شرکت همچنان به همکاری خود با غول بزرگ فناوری چینی ادامه خواهد داد.

هفته‌ی گذشته، ایالات متحده‌ی آمریکا، هواوی را در فهرست سیاه روابط تجاری خود قرار داد. پیش‌تر گفته شد که گوگل به همکاری‌ تجاری خود با هواوی پایان می‌دهد. بلافاصله معلوم شد کوالکام، اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند.

هواوی

در میان شرکت‌هایی که هواوی را تحریم کرده‌اند، نام شرکت ARM نیز دیده می‌شود. تراشه‌های کرین هواوی از طراحی ARM برای هم قسمت CPU (کورتکس) و هم برای (GPU) مالی استفاده می‌کنند. درنتیجه قطع همکاری ARM با هواوی می‌تواند به غول بزرگ فناوری چینی ضربه‌ بزند. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد های‌سیلیکون هنوز می‌تواند برای مدل‌های فعلی گوشی‌های هوشمند خود تراشه‌ی مورد نیاز را دراختیار داشته باشد و حتی به‌نظر می‌رسد تراشه‌ی بعدی در حال تولید است.

یکی از منابع آگاه ARM در گفتگویی با شبکه‌ی بی‌بی‌سی اعلام کرد که تراشه‌ی کرین ۹۸۵ تحت تاثیر تحریم‌های اخیر قرار نخواهد گرفت. تراشه‌ی مذکور به‌منظور تأمین نیاز گوشی‌های هوشمند هواوی میت ۳۰ توسعه می‌یابد ولی با درنظرگرفتن تحریم‌های سیستم‌عامل اندروید، آینده‌ی این تراشه وضعیت نامعلومی دارد.

در ماه ژانویه هواوی، Tiangan، نخستین هسته‌ی تراشه‌ 5G جهان را معرفی کرد که در ایستگاه‌های ثابت 5G هواوی استفاده می‌شود. این تراشه از طراحی ARM بهره می‌برد. درنتیجه وضعیت Tiangan، درشرایطی که‌ سایر شرکت‌ها به‌سمت تولید شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G تمایل نشان می‌‌دهند، در شرایط بحرانی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات