پاناسونیک احتمالا هفته آینده از دوربینی فول‌فریم با قابلیت‌های فیلم‌برداری سینمایی رونمایی می‌کند

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
هنوز زمان زیادی از معرفی دو دوربین‌ فول‌فریم پاناسونیک نگذشته که ظاهرا عضو جدید این خانواده در راه است.
تبلیغات

نزدیک به ۴ ماه پیش، پاناسونیک به‌طور رسمی و با معرفی لومیکس S1 و S1R وارد دنیای دوربین‌های فول‌فریم و بدون‌آینه شد تا دربرابر رقبای قدرتمند خود، اعم از سونی، نیکون و کانن صف‌آرایی کند. درحالی‌که هنوز دوربین‌های فول‌فریم پاناسونیک به‌صورت گسترده در تمام نقاط جهان در دسترس کاربران قرار نگرفته‌اند، خبر از معرفی عضو جدیدی از خانواده‌ی لومیکس S به‌گوش می‌رسد.  به‌تازگی شایعاتی در رابطه با برگزاری رویداد معرفی دوربین پاناسونیک در تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) منتشر شده است که عموم منابع صحت این خبر و رویداد را قطعی عنوان کرده‌اند. 

البته برخی منابع اندک نیز از برگزاری رویداد پیش‌رو جهت معرفی نسل جدید خانواده‌ی GH یا ارائه‌ی به‌روزرسانی فریم‌ور برای دوربین‌های GH5 و GH5S خبر داده‌اند. این در حالی است که پاناسونیک پیش‌تر نیز وعده‌ی عرضه‌ی GH6 به بازار تا پیش از تابستان ۲۰۲۰ را داده بود.

مشخصات احتمالی لومیکس S1S

باتوجه‌به سابقه‌ی پاناسونیک در نام‌گذاری، پیش‌بینی می‌شود که دوربین جدید این شرکت، لومیکس S1S نامیده شود. همچنین طبق اطلاعات فاش‌شده، دوربین جدید پاناسونیک به حسگر فول‌فریم مجهز خواهد بود. اما نکته‌ی جذاب، توانایی‌های گسترده‌ی این دوربین در فیلم‌برداری خواهد بود که پاناسونیک از آن به‌عنوان محصولی سینمایی یاد خواهد کرد. این در حالی است که اکنون، مشابه بسیاری از امکانات دوربین‌های میکروچهارسوم لومیکس GH5 و GH5S در رده‌ی محصولات فول‌فریم پاناسونیک وجود ندارند.

پاناسونیک S1 و S1R

کوچ به رزولوشن 8K‌ در دوربین جدید پاناسونیک بعید می‌رسد. حرارت بالا و نیاز به توان پردازشی بسیار زیاد از جمله مهم‌ترین دلایلی است که به احتمال 4K بودن دوربین جدید سری S لومیکس بسیار قوت می‌بخشد. اما در صورت فیلم‌برداری حداکثر 4K این دوربین، احتمالا پاناسونیک از رزولوشن کمتری برای حسگر آن بهره خواهد برد؛ ویدئو‌های 4K به رزولوشن حدودا ۸ مگاپیکسلی برای ضبط کلیپ‌ها نیاز دارند. بدین ترتیب پاناسونیک قادر خواهد بود با استفاده از تمام مساحت حسگر و عدم نیاز به توان بالای پردازشی، تصاویر فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری اندک ثبت کند؛ راه‌حلی که پیش‌تر نیز در لومیکس GH5S مشاهده شده بود. بد نیست بدانید با وجود قابلیت فیلم‌برداری 4K دوربین‌های S1 و S1R، هیچ‌یک از تمام مساحت حسگر به‌خصوص حین ضبط کلیپ‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه برای تصویربرداری بهره نمی‌برند.

دوربین جدید پاناسونیک، آرزوی فیلم‌برداران حرفه‌ای و سینمایی خواهد بود

هیچ‌کدام از دوربین‌های لومیکس S1 و S1R به‌صورت پیش‌فرض قابلیت فیلم‌برداری تخت با پروفایل‌های Log پاناسونیک را ندارند و کاربران برای بهره‌گیری از این قابلیت باید هزینه‌ی افزوده‌ای پرداخت کنند. این در حالی است که قابلیت مذکور در GH5S‌ وجود داشت و به‌همین دلیل پیش‌بینی می‌شود عضو سینمایی جدید خانواده‌ی لومیکس S‌ نیز به‌صورت پیش‌فرض از این نوع فیلم‌برداری بهره ببرد.

پاناسونیک S1 و S1R

از دیگر قابلیت‌هایی که شاید در عضو جدید محصولات لومیکس شاهد آن باشیم، توانایی فیلم‌برداری ۱۰ بیت و رنگ‌برداری ۴:۲:۲ و ضبط داخلی است. حتی برخی منابع، امکان خروجی کلیپ‌هایی با عمق رنگ ۱۲ بیت را برای این دوربین ممکن دانسته‌اند تا در صورت صحت، با هیولایی در دنیای فیلم‌برداری مواجه باشیم. باتوجه‌به اختلاف قیمتی S1 و S1R با دوربین‌های میکرو چهارسوم پاناسونیک، احتمالا این دوربین نیز قیمت بیشتری نسبت به برچسب ۲۶۰۰ دلاری فعلی GH5S‌ داشته باشد.

هنوز هیچ جزئیاتی به‌صورت رسمی و از سوی پاناسونیک تأیید نشده است. احتمالا طی روز‌های آینده، جزئیات بیشتری از رویداد پیش‌روی پاناسونیک فاش خواهد شد. طی یک سال گذشته شایعات متعددی در راستای معرفی نسل جدید a7S با قابلیت‌های فیلم‌برداری پیشرفته بود. اما ظاهرا پیش از سونی، این پاناسونیک است که قصد معرفی پرچم‌دار خود در این بخش را خواهد دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات