آلمان تردد اسکوتر برقی در جاده‌های عمومی را قانونی می‌کند

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
تصویب قانون جدید برای استفاده از اسکوتر برقی در جاده‌های عمومی آلمان، فضای خوبی برای رقابت شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن، برد رایدز و لایم فراهم کرده است.
تبلیغات

نمایندگان مجلس آلمان استفاده از اسکوتر برقی در جاده‌های عمومی و مسیرهای مخصوص دوچرخه را تصویب کردند؛ طرح اخیر مجلس آلمان مسیر شرکت‌هایی مانند برد رایدز (Bird Rides)، لایم (Lime) و همچنین فولکس‌واگن را به منظور رقابت آماده می‌کند. قانون جدید اجازه می‌دهد که افراد با سن ۱۴ سال و بالاتر از اسکوتر برقی با سرعت بالای ۲۰ کیلومتربرساعت استفاده کنند. به‌گفته‌ی اشتفن بیلگر، معاون وزیر حمل‌ونقل آلمان، این قانون از ماه آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

به گزارش اتونیوز اروپا، درحالی‌که استارتا‌پ‌های برد رایدز و لایم صدها میلیون دلار برای گسترش سیطره خود در بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شرکت فناوری حمل‌ونقل سوئدی Voi به‌تازگی اعلام کرد از اوایل ماه ژوئن وارد بازار آلمان می‌شود. Voi فعالیت خود در این زمینه را با اجاره اسکوتر برقی آغاز می‌کند.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

فردریک هئلم، مدیرعامل شرکت Voi گفت:

 آلمان تاکنون از نظر مقررات، سخت‌ترین بازار بوده است. آن‌ها رویکرد بسیار قانون‌مدارانه آلمانی در پیش گرفته‌اند که روی وسایل نقلیه تمرکز می‌کند. 
BMW electric scooter X2City / بی ام و اسکوتر برقی

در همین حال، سخنگوی برد رایدز به بلومبرگ گفت که این شرکت به‌دنبال گسترش بازار اسکوترهای خود به شهرهای آلمان است. بااین‌حال، خودروسازان نیز به این فضای رقابتی علاقه‌مند هستند؛ فولکس‌واگن چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو ژنو از طرح مفهومی اسکوتر برقی سیتی‌اسکیتر (Cityskater) و استریت‌میت (Streetmate) رونمایی کرد. خودروساز آلمانی اعلام کرد سیتی‌اسکیتر تا پایان سال به فروش خواهد رسید و دارای شعاع حرکتی ۱۵ کیلومتر است.

فهرست سایر برندهای خودروساز که می‌توانند از مقررات جدید مجلس آلمان بهره ببرند، شامل سئات و فورد می‌‌شود. سئات اسکوتر برقی EXS KickScooter را با استفاده از فناوری خودروی الکتریکی موجود در مدل ES2 سگ‌وی (Segway) طراحی کرد؛ اما فورد که اخیراً استارتاپ اسپین را خریداری کرده است، یکی از پیش‌گامان اسکوتر الکتریکی مجهز به نرم‌افزار محسوب می‌شود.

Uber electric scooter / اسکوتر برقی اوبر

بااین‌حال در آلمان کسانی هم هستند که با وضع چنین قوانینی مخالفت می‌کنند؛ از جمله انجمن دوچرخه‌سواری آلمان که برای اعمال محدودیت سرعت اسکوترهای برقی چانه‌زنی کرده‌اند. مقررات جدید مانع از استفاده این وسایل نقلیه الکتریکی در پیاده‌رو می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات