فورد ۷ هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد به منظور تجدید ساختار و کاهش تشریفات اداری، حدود ۷۰۰۰ نفر از کارمندانش را در سراسر جهان اخراج می‌کند که ۲۳۰۰ نفر آن در آمریکا مشغول کار هستند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را تا پایان ماه اوت (مرداد ماه) اخراج خواهد کرد. تصمیم اخیر فورد به‌عنوان بخشی از بازسازی ساختار بزرگ این شرکت است و حدود ۷ هزار شغل را در سراسر جهان از بین می‌برد و البته خودروساز شماره دو آمریکا را از پرداخت سالانه ۶۰۰ میلیون دلار حقوق و مزایا نجات خواهد داد.

جیم هکت، مدیرعامل فورد، روز دوشنبه طی ایمیلی به کارکنان گفت که کاهش نیروی کار شامل خرید داوطلبانه سهام شرکت و اخراج موقت می‌شود و سخنگوی این شرکت نیز اضافه کرد که طرح شامل مدیران رده‌بالا هم خواهد شد. سخنگوی فورد گفت که حدود ۲۳۰۰ نفر از افراد اخراجی در ایالات متحده مشغول به کار هستند.

James Hackett Ford CEO / جیمز هکت مدیر عامل فورد

جیم هکت در ایمیل خود نوشت:

ما برای موفقیت در صنعت رقابتی و برنده شدن فورد در آینده‌ای که با سرعت تغییر می‌کند، باید بوروکراسی را کاهش دهیم؛ مدیران را توانمند کنیم، به تصمیم‌گیری شتاب ببخشیم، روی کارهای ارزشمند تمرکز کنیم و هزینه‌ها را پایین بیاوریم.

کاهش نیروی کار فورد پس از آن اتفاق می‌افتد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بر افزایش اشتغال در بخش خودرو اصرار دارد. ترامپ که با رشد اشتغال‌زایی در صنعت خودرو موافق است، به‌شدت از خودروسازان آمریکایی به‌ویژه جنرال موتورز و فورد برای کاهش نیروی کار انتقاد کرد؛ اما ترامپ بیشتر بر اشتغال کارگران کارخانه‌ها تاکید می‌کند و حساسیت زیادی روی کارمندان ندارد.

کاخ سفید تاکنون از اظهارنظر درباره کاهش نیروی کار فورد خودداری کرده است. فورد برای بهبود سوددهی و تسریع تولید، عملیات‌های خود را در سراسر جهان دوباره ساماندهی می‌کند و اعلام کرده است که کارمندان خود را در اروپا، آمریکای جنوبی و روسیه کاهش می‌دهد.

General Motors / جنرال موتورز

هکت همچنین اعلام کرد که به‌زودی ۲۰ درصد از مدیران سطح بالای خود را هم حذف خواهد کرد. اقدام هکت در جهت کاهش تشریفات اداری و تسریع تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. قبل از آغاز این بازسازی سازمانی، فورد ۱۴ لایه سازمانی داشت ولی تعداد این لایه‌ها قرار است به ۹ لایه کاهش یابد.

کارکنان اخراجی فورد در آمریکای شمالی چند روز فرصت دارند تا با کارخانه خداحافظی کنند و این روند تا هفته جاری طول می‌کشد. پیش از این، جنرال موتورز در سال جاری اقدام به اخراج کارکنان خود کرد و از آن‌ها خواست که فوراً محل کار را ترک کنند. به‌هرحال، اقدام فورد تا حدودی محترمانه‌تر از جنرال موتورز به‌نظر می‌رسد؛ هر چند که تغییری در ماهیت موضوع اتفاق نمی‌افتد و بالاخره این اشخاص باید اخراج شوند.

ford / فورد

جیم هکت همچنین گفت:

به‌عنوان بخشی از فرایند بازسازی، تیم توسعه محصول فورد ساختار آزمایش و معماری جدید خودرو را به همراه گروه جدید تضمین طراحی و مهندسی سیستم‌ها ایجاد کرده است. فورد در زمینه سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی خودرو، نرم‌افزار، الکتریکی کردن خودروها و سایر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات