افزایش قیمت CNG از فردا اجرایی می‌شود

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم‌اکنون ۶۰۰۰ ریال است، از ساعت ۲۴ امشب به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد.
تبلیغات

هیئت وزیران در جلسه دوازدهم اسفندماه، افزایش قیمت گاز طبیعی فشرده (CNG) از ۴۱۴ تومان در مترمکعب به ۴۵۳.۲ تومان در مترمکعب را مصوب کرده بود و این مصوبه در تاریخ بیست‌وپنجم اسفندماه به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

همچنین آیین‌نامه اجرایی این مصوبه در روزهای ابتدایی سال جاری تدوین شد و فروردین ماه، جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس از ساعت ۲۴ امشب (شروع اول خرداد ۹۸) قیمت فروش هر مترمکعب سوخت CNG از ۴۱۴ تومان به ۴۵۳.۲ تومان افزایش می‌یابد؛ افزایش قیمت CNG در سال جدید، ۹.۵ درصد اعلام شده است.

گازسوز خودروی سنگین کامیون CNG گاز

از آنجایی که فروش گاز CNG‌ در جایگا‌ه‌های سوخت براساس واحد کیلوگرم انجام می‌شود، با تبدیل واحدها و بر مبنای مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم‌اکنون ۶۰۰۰ ریال است، از ساعت ۲۴ امشب به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد.

طبق مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از این افزایش قیمت، به‌عنوان منابع مالی شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شود و در راستای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز، هزینه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات