لپ‌تاپ‌های ویندوزی هواوی از تحریم مایکروسافت در امان خواهند ماند؟

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تحریم گوشی‌های اندرویدی هواوی توسط گوگل، این نگرانی را به‌وجود‌ آورده که آیا مایکروسافت نیز راهی مشابه گوگل برای دستگاه‌های ویندوزی این شرکت انتخاب می‌کند؟
تبلیغات

تصمیم گوگل مبنی‌بر مسدودسازی راه‌های دریافت به‌روزرسانی‌های اندرویدی برای گوشی‌های هوشمند ساختِ هواوی، سروصدای بسیاری در محافل تکنولوژی برپا کرده است. از آنجایی که این تصمیم با فشار دولت ایالات متحده آمریکا اتخاذ شده، این نگرانی وجود دارد که دیگر بازیگر آمریکایی دنیای سیستم‌‌عامل، یعنی مایکروسافت چه رویکردی را برای دستگاه‌های ویندوزی مشتری چینی‌اش برخواهد گزید. البته گوگل تنها شرکتی نیست که هواوی را تحریم کرده است و اینتل، کوالکام و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در این وادی به گوگل پیوسته‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

    باتوجه به سکوت مایکروسافت دررابطه‌ با اتفاقات اخیر که براثر تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا به‌وجود‌ آمده است، بسیاری از خریداران لپ‌تاپ‌های ویندوزی نگرانِ امتناعِ مایکروسافت از انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و عمده برای دستگاه‌هایشان هستند.

    در گفت‌و‌گویی که وب‌سایت تک‌رادار با مایکروسافت انجام داده، سخنگوی این شرکت در پاسخ به پرسش خبرنگار جواب کوتاه زیر را ارائه کرده است:

    ما چیزی برای اشتراک‌گذاشتن نداریم.

    پاسخ فوق چیزی درباره تصمیم این غول دنیای فناوری مشخص نمی‌کند، اما مسلماً ردموندی‌ها به‌ مسدودسازی به‌روزرسانی‌ها برای دستگاه‌های هواوی هیچ‌گونه تمایلی ندارند.

    با‌وجوداین، رهاکردن هواوی نه‌تنها به اعتبار این شرکت صدمه وارد خواهد کرد، بلکه مایکروسافت نیز از لحاظ اطمینان‌پذیری با آسیبی جدی مواجه خواهد شد.

    دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات