مرسدس بنز ESF 2019 با هدف پیش‌نمایش فناوری‌های ایمنی جدید معرفی شد

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مرسدس بنز پروژه‌ی تحقیقاتی ESF را رونمایی کرده است. این پروژه مدل GLE را به فناوری‌های ایمنی پیشرفته‌ای مجهز می‌کند و انواعی از قابلیت‌های خودران را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

مرسدس بنز مدتی زیادی است که روی پروژه خودروهای آزمایشی مجهز به فناوری پیشرفته‌ی ایمنی کار می‌کند و به‌تازگی، آخرین نسخه از این خودرو را عرضه کرده است. پروژه‌ی تحقیقاتی ESF 2019 که براساس مدل مرسدس بنز GLE طراحی شده، به‌عنوان نمایشی از قابلیت‌های ایمنی جدید عمل می‌کند و مرسدس انتظار دارد در مدل‌های آینده از آن بهره فراوان ببرد. در میان نوآوری‌های این پروژه، می‌توان به مواردی اشاره کرد که خودروساز آلمانی آن‌ها را «سلسله نزدیک» و «نگاهی خوب به آینده» می‌نامد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

پیشرفت‌های مرسدس بنز ESF شامل فرمان تاشو (جمع‌شدنی) و جعبه پدال و ایده‌هایی برای نصب و راه‌اندازی کیسه‌های هوای جدید می‌شود. رودولفو شونبورگ، مدیر بخش ایمنی خودرو مرسدس بنز، در‌این‌زمینه گفت:

به انعطاف‌پذیری بیشتر فضای داخل کابین بسیار توجه شده است تا شبیه خودرو خودران شود. مزیت بزرگ قابلیت‌های رانندگی خودران این است که در آینده، تصادف‌های کمتر به‌دلیل خطای راننده اتفاق خواهد افتاد. بااین‌حال، وسایل نقلیه کاملا خودران و بدون راننده نیز دربرابر محدودیت‌های فیزیکی قرار می‌گیرند و بی‌شک در سال‌های آینده، ترافیک مخلوطی از خودروهای خودران و غیرخودران خواهد بود.
Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

مدل کاملا اصلاح‌شده GLE از قابلیت نورپردازی داخلی جدیدی استفاده می‌کند که با آفتاب‌گیر راننده ترکیب شده است. مطالعات اخیر مرسدس بنز نشان می‌دهد منبع نور شبیه به نورپردازی‌های جذاب رستوران‌ها و سالن‌های همایش می‌تواند به‌طور درخورتوجهی سطح هوشیاری راننده را در سفرهای طولانی افزایش دهد.

مرسدس به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی کمربندهای ایمنی پیشین خود، پروژه‌ی ESF 2019 را با سیستم پیشگیری منحصربه‌فرد Pre-Safe Curve مجهز کرده که اگر سرعت ورود به پیچ‌ها خیلی زیاد باشد، با محکم‌کردن تدریجی کمربند ایمنی به راننده هشدار می‌دهد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

قابلیت جدید Pre-Safe Child پیش از تصادف، کمربند ایمنی را محکم و عناصر حفاظتی اطراف صندلی کودک را متورم می‌کند تا از اثرگذاری فشارهای برخورد روی کودک پیشگیری شود. قابلیت جدید همچنین قادر به نظارت بر تنظیمات صندلی و علائم حیاتی کودک است.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

در خارج خودرو تحقیقاتی ایمنی جدید مرسدس بنز، از سطوح دیجیتالی در داخل جلوپنجره‌ و پنجره عقب و سقف استفاده شده است. هدف این سطوح دیجیتالی، ایجاد اعتماد در مردم به خودروهای خودران است و سایر اطلاعات حیاتی را دراختیار عموم مردم و عابران پیاده و کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد. گفته می‌شود این قابلیت حتی هنگام حالت پارک خودرو نیز می‌تواند اطلاعات را دراختیار قرار دهد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که به‌نظر می‌رسد در مرسدس بنز S-Class جدید در سال آینده به‌نمایش درآید، چراغ دیجیتال (Digital Light)‌ مرسدس است. چراغ دیجیتال منبع نور با کیفیت فراوان و وضوح بیش از دومیلیون پیکسل است و ادعا می‌شود که باعث خیرگی چشم نخواهد شد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

یکی از قابلیت‌های ایمنی در خودروهای آینده که مرسدس بنز آزمایش می‌کند، ربات کوچکی است که شبیه مثلث هشدار برای تأمین ایمنی مکان‌های حادثه یا نقص خودرو عمل می‌کند. ربات یادشده از عقب خودرو بیرون می‌آید و خود را درکنار جاده قرار می‌دهد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که به‌طوربالقوه باعث حفظ جان انسان‌ها می‌شود، سیستم Pre-Safe Impulse Rear است. وقتی خودرویی از فاصله دور درحال‌نزدیک‌شدن به مرسدس بنز ESF باشد و احتمال خطر قریب‌الوقوع تشخیص داده شود، به‌طورخودران به‌سمت جلو حرکت می‌کند تا از رخ‌دادن حادثه جلوگیری کند. البته، این قابلیت به‌شرطی عمل می‌کند که فضای کافی برای انجام‌دادن عملیات وجود داشته باشد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

پروژه‌ی مرسدس بنز با بیش از ۵۰ سال تحقیق درزمینه‌ی حوادث رانندگی توسعه یافته است. در دوران گذشته، خودروهای آزمایشی فناوری‌هایی ازجمله کیسه‌هوا و کمربند ایمنی عقب و نور بالای هوشمند ارائه دادند که در مدل‌های فعلی دیده می‌شود. فناوری‌های یادشده اولین‌بار در ESF 2019 معرفی شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات