گوگل اطلاعات خرید کاربران را نیز ازطریق رسیدهای دریافتی در جیمیل ذخیره می‌کند

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات جدید حاکی از آن است که گوگل ازطریق رسید‌های دریافتی کاربران در جیمیل، اطلاعات خرید هر کاربر را نیز جمع‌آوری می‌کند.
تبلیغات

شرکت‌های مختلف داده‌ها‌ی کاربران را ذخیره می‌کنند. وقتی کاربران درباره‌ی داده‌هایی که شرکت‌ها ذخیره می‌کنند اطلاعات خوبی در دست داشته باشند، می‌توانند تاحدودی متوجه شوند چنین داده‌هایی چه کاربردی برای شرکت‌ها خواهد داشت. توجه به حریم خصوصی و نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران یکی از موضوعات موردتوجه است. حال آنکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ با وجود تلاش برای شفاف‌سازی، سیاست‌هایی در پیش می‌گیرند که بعضا نشان از تلاش آن‌ها برای پنهان‌کردن دسترسی به اطلاعات کاربر دارد.

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل، این شرکت اعلام کرد تلاش می‌کند روش دسترسی کاربران به اطلاعاتی را تسهیل کند که گوگل آن‌ها را ذخیره می‌کند. حال CNBC با انتشار گزارشی به این نکته اشاره می‌کند که گوگل اطلاعات خرید کاربران را که ازطریق رسید‌های دریافتی در جیمیل به‌دست می‌آورد، در صفحه‌ای که دسترسی به آن چندان راحت نیست، برای نمایش قرار داده است.

گوگل

صفحه‌ی Purchases با آدرس https://myaccount.google.com/not-supported فهرستی از همه‌ی خریدهای اینترنتی چه به‌صورت دیجیتالی یا غیردیجیتالی کاربران را نشان می‌دهد. بعد از ارسال ایمیل خودکار خرید در جیمیل، اطلاعات خرید در این صفحه فهرست می‌شود. گوگل اعلام کرده تنها کاربران آن حساب کاربری می‌توانند به داده‌های این صفحه دسترسی داشته باشند و درصورت لزوم نیز می‌توانند هرگونه اطلاعات مربوط‌به صفحه‌ی Purchases را حذف کنند. گوگل تأکید کرده اطلاعات مربوط‌به خریدهای اینترنتی کاربر دردسترس شرکت‌های تبلیغاتی قرار نخواهد گرفت؛ بلکه این صفحه فقط اطلاعات مربوط‌به خریدهایی را نشان می‌دهد که ایمیل تأیید خرید آن به جیمیل کاربر ارسال شده باشد.  

گوگل

وقتی به صفحه‌ی Purchases مراجعه کنید، بخشی از داده‌های صفحه‌، مربوط‌به خریدهای بسیار قدیمی‌تر کاربر است که در سال‌های قبل انجام شده و نشان می‌دهد گوگل چقدر می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد. چنین وضعیت دسترسی به داده‌ها در سایر حوزه‌ها مثلا اطلاعات شخصی و داده‌های مربوط‌به جست‌وجوهای کاربر و حتی آدرس‌های بررسی‌شده‌ی او در گوگل‌مپ، می‌تواند به‌همین شکل طبقه‌بندی شود.

گوگل اعلام کرده کاربران می‌توانند اطلاعاتی که تمایل ندارند در تاریخچه‌ی آن‌ها ذخیره شود، به‌راحتی از فهرست‌ صفحه حذف کنند. برای مثال، می‌توانند از تاریخ مشخصی به قبل، همه‌ی داده‌ها را پاک کنند یا حتی می‌توانند درصورت نیاز، همه‌ی داده‌های مرتبط را حذف کنند. دراصل درصورتی که کاربر تمایلی به فهرست‌شدن داده‌های شخصی خود را ندارد، می‌تواند به‌راحتی آیتم‌های مدنظر خود را از فهرست حذف کند. براساس گزارش CNBC، تنظیماتی برای غیرفعال‌کردن فهرست خریدها اضافه نشده که انتظار می‌رود به‌زودی این تنظیمات هم در نظر گرفته شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات