اسپاتیفای پیشنهاد پادکست کنار موسیقی را آزمایش می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای تصمیماتی جدی برای ورود به حوزه‌ی پادکست دارد و اولین برنامه‌های خود در این مسیر را نیز به‌صورت آزمایشی شروع کرده است.
تبلیغات

اسپاتیفای میلیون‌ها دلار برای تبدیل‌شدن به بازیگری جدی در حوزه‌ی پادکست هزینه می‌کند. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، برنامه‌های آزمایشی شرکت هم برای ورود جدی‌تر شروع شده‌اند. آن‌ها اکنون اپیزودهای پیشنهادی را در فهرست‌های پخش تولیدشده‌ی الگوریتم‌‌های کامپیوتری نمایش می‌دهند. نویسنده‌ی TheVerge از تجربه‌های شخصی خود می‌گوید که پادکست‌هایی کوتاه درکنار فهرست پخش پیشنهادی برای رانندگی تا محل کار، درکنار قطعه‌های موسیقی نمایش داده شده‌اند. اسپاتیفای هنوز ابزاری قوی برای پیشنهاد کامل پادکست ندارد و آزمایش‌های انجام‌شده نشان‌دهنده‌ی آینده‌ی احتمالی در پلتفرم موسیقی هستند.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون‌ دلاری در حوزه‌ی پادکست، در برنامه‌های سال جاری اسپاتیفای قرار دارد. آن‌ها قبلا شبکه‌های پادکستی Gimlet Media و Parcast را خریده‌اند. همچنین، Anchor، پلتفرم میزبانی و تولید پادکست، اکنون جزو دارایی‌های اسپاتیفای محسوب می‌شود. هنوز برنامه‌های روشنی برای آینده‌ی پلتفرم‌های مذکور مشخص نیست؛ اما شرکت خریدار، نکاتی از برنامه‌های آتی خود را ارائه داده است. آن‌ها می‌خواهند محصولاتی مبتنی‌بر تبلیغات بسازند و سازوکار جست‌وجو در میان پادکست‌ها را بهبود دهند و نمایش‌های باکیفیت اختصاصی تولید کنند. آزمایش اخیر در نمایش پادکست‌های پیشنهادی را می‌توان قدمی در مسیر آن اهداف دانست.

روند آزمایشی‌ای که نویسنده‌ی مقاله‌ی منبع مشاهده کرده، پادکست‌های خبری کوتاه را در میان موسیقی‌های فهرست پخش پیشنهادی نمایش داده بود. تقریبا همه‌ی برنامه‌ها به زبان پرتغالی بوده‌اند. البته کاربر مدنظر به زبان پرتغالی صحبت نمی‌کند و موسیقی‌های دلخواه او نیز پرتغالی نبوده‌اند.

podcast

او در توییتی درباره‌ی طرح جدید اسپاتیفای نوشت:

اسپاتیفای ظاهرا فهرست‌های الگوریتمی جدیدی برای سفرهای صبح‌گاهی دارد که ترکیبی از پادکست‌های خبری و موسیقی را پخش می‌کند؛ اما همه‌ی پادکست‌ها به زبان خارجی هستند؟

یکی از سخن‌گویان اسپاتیفای در پاسخ به وب‌سایت منبع گفت:

ما همیشه مشغول آزمایش محصولات و تجربه‌های جدیدی هستیم. البته درباره‌ی آزمایش اخیر هیچ اظهارنظری نکرده‌ایم.

ظاهرا اسپاتیفای آزمایش‌های خود را برای کشوری پرتغالی‌زبان اجرا می‌کرده و به‌صورت اتفاقی پیشنهادها برای کاربر مذکور نمایش داده شده‌اند. به‌هرحال، فهرست‌های این‌چنینی که ترکیبی از موسیقی و پادکست را پیشنهاد دهند، برای کاربران جذاب خواهد بود. باتوجه‌به موفقیتی که اسپاتیفای قبلا با قابلیت Discover Weekly به‌دست آورد، رویکردی مشابه با اضافه‌کردن پادکست به پیشنهادها می‌تواند موفقیتی با ۱۰۰ میلیون کاربر جدید در حوزه‌ی پادکست برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات