مدل مفهومی رنو EZ-Pod مجهز به فناوری خودران معرفی شد

یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آخرین و کوچک‌ترین عضو خانواده مفهومی و خودران EZ با نام رنو EZ-Pod برای حمل مسافر و بار معرفی شد که بر اساس خودروی الکتریکی توئیزی طراحی شده است.
تبلیغات

رنو آخرین و کوچک‌ترین عضو خانواده EZ را معرفی کرد؛ در این خانواده که شامل خودروهای مفهومی خودران می‌شود، رنو EZ-Pod آخرین عضو خواهد بود. خودروی مفهومی رنو EZ-Pod از سیستم محرکه الکتریکی بهره می‌برد و برای حمل‌ونقل مردم و کالا در فواصل کوتاه طراحی شده است. EZ-Pod از شاسی رنو توئیزی (Twizy) استفاده می‌کند که مساحت آن تنها به ۳ متر مربع می‌رسد.

Renault EZ-Pod Autonomous car / خودرو خودران رنو

انتخاب شاسی توئیزی به این معنی است که مهندسان و طراحان رنو با چالش ایجاد طراحی جمع‌وجور که صندلی راننده حذف و فناوری خودران استفاده شود، مواجه شده‌اند. طراحان رنو این کار را با الهام از طراحی خودروی مفهومی EZ-Go و پلتفرم ماژولار EZ-Pro انجام دادند. شکل کشیده و باریک رنو EZ-Pod باعث می‌شود تا علاوه‌بر جادار بودن فضای داخل کابین، مساحت کمی نیز برای پارک مورد استفاده قرار گیرد. به لطف اندازه کوچک باتری که برای سفرهای کوتاه شهری طراحی شده است، مزیت جادار بودن داخل و طراحی جمع‌وجور به دست می‌آید. البته رنو هنوز شعاع حرکتی این خودروی الکتریکی خودران را اعلام نکرده است.

Renault EZ-Pod Autonomous car / خودرو خودران رنو

درحالی‌که EZ-Pod برای حمل‌ونقل مردم بین مسیرهای کوتاه طراحی شده است، می‌توان به راحتی آن را به نسخه تحویل کالا تبدیل کرد. نسخه سواری از ورودی بزرگی در بخش جانبی خود بهره می‌برد که امکان دسترسی سریع و آسان را فراهم می‌کند. با نگاهی دقیق به ورودی متوجه می‌شویم که درست مثل توئیزی از شیشه برای پوشش استفاده نشده است.

Renault EZ-Pod Autonomous car / خودرو خودران رنو

فضای داخل کابین این خودروی مفهومی نیز از خودروی الکتریکی رنو توئیزی الهام گرفته شده است، زیرا صندلی‌های مشابهی با آرایش روبه‌رو دارد. رنو می‌گوید که طراحی ساده و رنگارنگ داخل کابین به گونه‌ای ساخته شده که بادوام باشد و بتوان آن را به‌راحتی تمیز کرد. به همین منظور از مواد پلاستیکی و کتان فرآوری‌شده برای کفپوش خودرو استفاده می‌شود. در کابین همچنین از دو صفحه نمایش استفاده می‌شود که اطلاعات مربوط به سفر را برای سرنشینان نمایش می‌دهند. سیستم نورپردازی جالبی نیز استفاده شده است که محیط‌های «خوش آمدید» و «خداحافظ» را همراه به‌روزرسانی وضعیت EZ-Pod نمایش می‌دهد.

در بیرون کابین، خودرو خودران کوچک رنو به دوربین و لیدار در جلو برای اسکن کردن صحنه‌های پیش‌رو مجهز شده است؛ علاوه‌بر این، رادارهای کوتاه‌برد و دوربرد هم در پشت تریم سیاه براق جلو و عقب قرار دارند. رنو EZ-Pod همچنین دارای دو آنتن و یک GPS در سقف برای ردیابی و اتصال موقعیت مکانی لحظه‌ای است.

Renault EZ-Pod Autonomous car / خودرو خودران رنو

رنو می‌گوید که کاربردهای بسیاری برای خودروی خودران و الکتریکی EZ-Pod وجود دارد؛ ازجمله می‌توان آن را به عنوان تاکسی خودران در مسیرهای ازپیش تعیین‌شده یا وسیله حمل‌ونقل در مناطقی مانند فرودگاه‌ها، پارکینگ‌های خودرو و مراکز خرید استفاده کرد. همچنین می‌توان از این خودرو خودران برای حمل‌ونقل افراد معلول در ورودی ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بهره برد.

دانلود      360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات