توسعه ارز دیجیتال فیسبوک در سوئیس

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش خبرگزاری‌های سوئیس، فیسبوک یک شرکت با نام لیبرا نتورکز (Libra Networks)، برای توسعه‌ی سیستم پرداخت و بلاک‌چین خود تأسیس کرده است.
تبلیغات

فیسبوک یک گام دیگر به عرضه پول مجازی اختصاصی خود، که امکان تبادل آن بین کاربران فراهم خواهد بود، نزدیک شده است. طبق گزارش‌های منتشرشده، غول شبکه‌های اجتماعی یک شرکت در سوئیس تأسیس کرده است که تنها روی سیستم پرداخت‌ها و بلاک‌چین، تکنولوژی استفاده‌شده در ارزهای رمزنگاری‌شده نظیر بیت‌ کوین تمرکز خواهد کرد.  

به گزارش Handelszeitung سوئیس، ارز دیجیتال فیسبوک با دلار آمریکا همبسته خواهد بود و ازاین‌رو مثل بیت‌کوین که از اواخر سال ۲۰۱۷ شروع به سقوط کرد، نوسان نخواهد داشت.

فیسبوک چند هفته قبل، لیبرا نتورکز را در ژنو سوئیس راه‌اندازی کرد. لیبرا اسم داخلی پروژه‌ی ارز دیجیتال این شبکه‌ی اجتماعی است.

مالک این شرکت سوئیسی، مجموعه‌ی هلدینگ فیسبوک II واقع در ایرلند است. این شرکت روی توسعه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم برای عملیات مرتبط با ارز‌های دیجیتال، نظیر پرداخت‌ها، بلاک‌چین (blockchain)، تحلیل‌ها، کلان‌ داده (big data) و تشخیص هویت کار خواهد کرد.

فیسبوک از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است؛ ولی گزارش‌های وب‌سایت‌های سوئیسی هم‌راستا با گزارش پیشین نیویورک تایمز در فوریه مبنی‌بر کار یک تیم ۵۰ نفره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی، جهت توسعه‌ی ارز مجازی قابل استفاده در فیسبوک و پیام‌رسان واتساپ است.

فیسبوک با وجود تأیید کار روی سیستم‌های بلاک‌چین، در مورد طرح‌های مربوط‌به ارز‌ دیجیتال نظری نداده است.

بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیسبوک نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، به‌دنبال استفاده از قدرت سیستم بلاک‌چین است؛ این تیم کوچک و جدید به‌دنبال برنامه‌های مختلفی است.»

بلاک‌چین یک فناوری رمزنگاری است که مجموعه‌ای از بلوک‌های داده می‌سازد و تمام تراکنش‌ها و کسانی را که این تراکنش‌ها را انجام داده‌اند، در آن‌ها ثبت می‌کند. هیچ گروه خاصی داده‌ها را کنترل نمی‌کند، بنابراین غیرمتمرکز (decentralized) است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات