اینستاگرام به فعالیت اپلیکیشن دایرکت خاتمه می‌دهد

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌زودی فعالیت اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام برای ارسال پیام‌های خصوصی دایرکت غیرفعال خواهد شد.
تبلیغات

ظاهرا شبکه‌ی اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام قصد دارد در ماه آینده، پشتیبانی از اپلیکیشن اختصاصی دایرکت را پایان دهد. البته باید توجه کنید که با پایان کار اپلیکیشن یادشده، تمامی پیام‌هایی که در بخش دایرکت ارسال کرده‌اید، همچنان باقی می‌مانند و ازطریق اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام دردسترس خواهند بود.

این خبر را مت نوارا، یکی از مفسران صنعت رسانه‌های اجتماعی و تعدادی از کاربران ویژه‌‌ی این شبکه‌ی اجتماعی در فروشگاه پلی‌استور بیان کرده‌اند. درحال‌حاضر، کاربرانی که از این اپلیکیشن برای ارسال پیام‌های دایرکت استفاده می‌کنند، با این پیغام مواجه می‌شوند که این اپ به‌زودی به‌کار خود پایان خواهد داد. نوارا در توییتی بر این خبر صحه گذاشته است:

تأیید شد: به‌زودی اینستاگرام اپلیکیشن اختصاصی دایرکت را غیرفعال خواهد کرد.

اپلیکیشن مذکور ابتدا در ۷دسامبر۲۰۱۷ منتشر شد و پس‌ازآن، اینستاگرام سعی کرد از شباهت آن به اسنپ‌چت بکاهد. نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن اختصاصی دایرکت اینستاگرام در ابتدا برای کاربران برخی از کشورهای جهان ازجمله شیلی، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه دردسترس قرار گرفت و پس‌ازآن، در سایر نواحی جهان نیز منتشر شد.

در زمان معرفی این اپلیکیشن، یکی از سخن‌گویان اینستاگرام اعلام کرد در چهار سال گذشته، کاربران از قابلیت دایرکت در این شبکه‌ی اجتماعی بسیار استفاده‌ کرده‌اند؛ اما می‌توان با ارائه‌ی اپلیکیشن اختصاصی برای ارسال پیام‌های دایرکت استفاده از این ویژگی را بهبود بخشید.

حال به‌نظر می‌رسد دوران اپلیکیشن مخصوص دایرکت قبل از استفاده‌ی کامل و فراگیر کاربران به‌پایان رسیده است. درهرصورت، دلیل اتخاذ این تصمیم هنوز مشخص نیست. ظاهرا اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام قرار بود مسیر اپلیکیشن مسنجر فیسبوک را برود که در آن، دچار مشکل شد. گفتنی است فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، اپلیکیشن اختصاصی مسنجر خود را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد.

برخی از منابع خبری درباره‌ی این تصمیم‌گیری از اینستاگرام توضیح خواسته‌اند؛ اما تاکنون پاسخی رسمی از جانب این شبکه‌ی اجتماعی ارائه نشده است.

دیدگاه شما درباره‌ی اپلیکیشن دایرکت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات