DJI از Osmo Action رقیب جدید دوربین‌های ورزشی گوپرو رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت DJI فعال در زمینه‌ی تولید پهپاد و تثیبت‌گرهای سری اوزمو (Osmo)، حالا یک دوربین ورزشی جذاب طراحی کرده تا به‌طور مستقیم با محصولات سری هیرو شرکت گوپرو (GoPro) وارد رقابت شود.
تبلیغات

دوربین کوچک و مقاوم طراحی شده توسط دی‌جی‌آی موسوم به اوزمو اکشن (Osmo Action) به یک لنز ۱/۲.۳ اینچی مجهز شده است. این دوربین امکان ثبت تصاویر RAW با وضوح ۱۲ مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های دوربین ورزشی دی‌جی‌آی اوزمو می‌توان به امکان ثبت ویدیوهای HD‌R با کیفیت 4K اشاره کرد. روی لنز این محصول یک لایه‌ی سه‌تکه شیشه‌ی F2.8 قرار داده شده و میدان دید آن ۱۴۵ درجه است.

وب‌سایت دی‌پریویو روی این دوربین یک بررسی اولیه انجام داده و اعلام کرده که فناوری تثبیت‌گر دیجیتال تصویر دی‌جی‌آی موسوم به راک‌استدی (RockSteady) یک پاسخ مستقیم به فناوری تثبت‌گر دیجیتال تصویر گوپرو موسوم به هایپر اسموت (HyperSmooth) است. دی‌جی‌آی همچنین قابلیتی در این محصول اضافه کرده تا نمای‌ به‌دست آمده از لنز عریض کم‌تر حالت فیش‌آی (چشم ماهی) داشته باشد. 

DJI OSMO action camera

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب اوزمو اکشن این است که از دو نمایشگر بهره می‌برد. درواقع دی‌جی‌آی علاوه‌بر نمایشگر لمسی ۲.۲۵ اینچی پشتی دستگاه که برای ناوبری در منو‌ها و انجام تنظیمات مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی دیگر در جلو دوربین تعبیه کرده است و بدین ترتیب کاربران می‌توانند در هنگام ثبت عکس سلفی یا فیلم‌برداری، نمای دوربین را مشاهده کنند. 

DJI OSMO action camera

با توجه‌ به‌ اینکه یک اکشن‌کم در شرایط ورزشی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد جای تعجب نیست که اوزمو اکشن نیز به‌صورت ضد‌آب طراحی شده باشد. این محصول می‌تواند تا عمق ۱۱ متری آب بدون هیچ مشکی کار کند و همچنین دربرابر نفوذ گردوغبار مقاوم است. افزون‌براین ازومو اکشن دربرابر سقوط‌هایی تا ارتفاع ۱.۵ متر مقاوم است. اگر کاربران نیاز به قابلیت ضدآب و ضدضربه‌ی قوی‌تر باشند، شرکت دی‌جی‌آی یک قاب محافظ خارجی نیز برای این محصول تدارک دیده است.

دستگاه مورد اشاره سه دکمه دارد: یکی برای روشن کردن دستگاه، دیگری برای شروع ضبط و یک دکمه‌ی اختصاصی با نام کوئیک‌سوئیچ (QS). دکمه‌ی QS جابه‌جایی بین حالات مختلف تصویربرداری و تغییر تنظیمات را آسان می‌کند. علاوه‌بر این یکی از ویژگی‌های مهم دکمه‌ی QS امکان استفاده از آن با دستکش است. اگر در شرایطی باشید که نتوانید از دکمه‌ی QS برای شروع ضبط استفاده کنید، دی‌جی‌آی این امکان را فراهم آورده تا با استفاده از فرامین صوتی این کار را انجام دهید.

اوزمو اکشن در بخش عکس می‌تواند تصاویر RAW را با فرمت DNG یا JPEG و با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند. امکان ثبت عکس در نسبت‌های ۱۶ به ۹ و ۴ به ۳ در این محصول فراهم است. دامنه‌ی حساسیت ISO دوربین یاد شده ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ بوده و امکان تغییر سرعت شاتر بین ۱/۸۰۰۰ تا ۱۲۰ ثانیه وجود دارد. ازومو اکشن در حالت تصویربرداری پشت‌سرهم می‌تواند در هر ثانیه سه، پنج یا هفت عکس ثبت کند. افزون بر این تایمر عکس‌برداری خودکار در این محصول بین سه تا ۱۰ ثانیه قابل تنظیم است.

ازومو اکشن در بخش فیلم‌برداری امکان ثبت ویدیوهایی با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و همچنین 4K HDR با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌بر این امکان ثبت فیلم با نرخ ۲۴۰ فریم‌ بر ثانیه با کیفیت 1080p در اوزمو اکشن وجود دارد. 

DJI OSMO action camera

اوزمو اکشن از بلوتوث و شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توان آن را با استفاده از اپلیکیشن موبایلی دی‌جی‌آی میمو به دستگاه‌های اندرویدی یا دستگاه‌های مجهز به آی‌اواس متصل کرد. پس از اتصال این دوربین به گوشی‌های هوشمند می‌توان ازطریق گوشی عکس گرفت یا تنظیمات مورد نظر را روی دوربین اعمال کرد. علاوه‌بر این با استفاده از اپلیکیشن یاد شده می‌توان تصاویر و ویدیوهای ثبت شده با اوزمو اکشن را به حافظه‌ی گوشی انتقال داد.

DJI OSMO action camera

محتوای ثبت شده توسط این محصول روی کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی/اس‌دی‌ایکس‌سی/اس‌دی‌اچ‌سی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ذخیره می‌شود. دی‌جی‌آی اعلام کرده که برای شارژ کامل اوزمو اکشن ازطریق درگاه یو‌اس‌بی سی این محصول باید ۸۸ دقیقه صبر کنید و پس از آن می‌توان به مدت ۱۱۶ دقیقه با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه اقدام به فیلم‌برداری کرد. همچنین برای فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه در شرایطی که راک‌استدی نیز فعال باشد، می‌توان با هربار شارژ ۹۱ دقیقه اقدام به ثبت فیلم کرد.

دوربین ازومو اکشن دی‌جی‌آی درحال حاضر با قیمت ۳۴۹ دلار و ازطریق فروشگاه‌های آدوراما و B&H پیش‌فروش می‌شود. از جمله اقلام موجود در جعبه‌ی این محصول می‌توان به باتری، جعبه باتری و کابل یو‌اس‌بی سی اشاره کرد. لوازم جانبی دیگر این دوربین نیز در دسترس علاقمندان است.

نظر شما در مورد دوربین ورزشی اوزمو اکشن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات