اچ‌ تی‌ سی احتمالا از بازار چین خارج می‌شود

شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی در پی شکست‌های متعدد در بازار گوشی‌های هوشمند، احتمالا خروج از بازار چین را نیز در دستور کار داشته باشد.
تبلیغات

پس از خرید بخشی از دارایی‌ها و کارمندان HTC توسط گوگل، مشخص نیست چه مقدار از دارایی‌های این شرکت باقی مانده باشد. به‌علاوه به‌نظر می‌رسد شرکت، تمرکز خود را روی فناوری‌های مرتبط‌با واقعیت مجازی گذاشته است. آن‌ها در ماه ژوئیه سال گذشته تصمیم گرفتند از بازار هند خارج شوند و اخبار اخیر ادعا می‌کنند که خروج از بازار چین نیز به‌زودی رخ خواهد داد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند دستگاه‌های اچ‌تی‌سی دیگر در فروشگاه‌های معتبر چینی همچوم JD.com و Tmall دیده نمی‌شوند. حساب کاربری رسمی شرکت در Weibo می‌گوید حذف محصولات درراستای اهداف بلندمدت شرکت برای کسب‌وکار در بازار چین بوده است. درحال‌حاضر دستگاه‌هایی همچون هدست واقعیت مجازی VIVE تنها ازطریق فروشگاه رسمی در شنژن به فروش می‌رسند. البته دستگاه‌هایی همچون U11 و +U11 در این فروشگاه وجود ندارند و احتمالا این بخش هم تعطیل خواهد شد.

با وجود عدم تأیید نهایی توسط مدیران و سخنگوهای اچ‌تی‌سی، می‌توان پیش‌بینی کرد که رخدادهای ایجادشده درجهت خروج کامل از بازار چین باشند. اچ‌تی‌سی صریحا به‌دنبال کاهش فعالیت‌های بخش گوشی‌های هوشمند است و این فرایند را می‌توان باتوجه‌به تعداد پایین گوشی‌های عرضه‌شده در سال گذشته متوجه شد. به‌علاوه عقب افتادن به‌روزرسانی‌ها به اندروید پای در گوشی‌های شرکت و همچنین کمبود محصولات در فروشگاه‌های متعدد، همگی نشان‌دهنده‌ی کاهش فعالیت هستند.

درنهایت نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که اچ‌تی‌سی برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای خروج کامل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند دارد. آن‌ها هم‌اکنون درحال کار روی نسخه‌ی بعدی گوشی اکسدوس هستند که به‌عنوان گوشی بلاک‌چینی اچ‌تی‌سی شناخته می‌شود. به‌علاوه دستگاهی به‌صورت هاب هوشمند 5G نیز در دستور کار شرکت قرار دارد که به‌زودی در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات