نسل جدید پورشه کیمن و باکستر، الکتریکی خواهند بود

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال تصمیم پورشه برای برقی‌کردن محصولات خود، خودروهای اسپرت کیمن و باکستر نیز در آینده‌ی نزدیک الکتریکی می‌شوند.
تبلیغات

گزارش جدید نشریه‌ی اتوکار نشان می‌دهد پورشه قصد دارد خودروهای اسپرت باکستر و کیمن را برقی کند. با هدف تعهد خودروساز اشتوتگارت به تولید خودرو الکتریکی و محصولات با آلایندگی صفر، این شرکت برای برقی‌کردن مدل‌های پایه‌ی خودروهای اسپرت خود چراغ‌سبز نشان داده است. به‌نظر می‌رسد پورشه در تصمیم خود برای برقی‌کردن تمام مدل‌ها و حتی خودرو اسپرت 911 مصمم است و تنها زمان اجرایی‌شدن طرح مشخص نیست.

پورشه ۹۱۱

تقریبا دو ماه پیش نیز نشریه Which Car در گزارشی مشابه، از احتمال الکتریکی‌شدن مدل‌های پورشه کیمن و باکستر خبر داده بود. به‌تازگی الیور بلوم، مدیرعامل پورشه، در مصاحبه‌ با اتوکار اعلام کرد این شرکت در‌حال‌آزمایش نمونه‌های تمام‌الکتریکی 718 است و کار روی خودرو هیبریدی 718 نیز ادامه دارد. بلوم اشاره کرد هنوز مشخص نیست این خودروهای در دست ساخت پلاگین هیبرید یا هیبریدی معمولی هستند؛ اما فروش پورشه باکستر و کیمن برقی درکنار نسخه‌های هیبریدی خواهد بود.

پورشه 718 / porsche GTS

انتظار می‌رود مدل‌های تمام‌الکتریکی براساس پلتفرم PPE جدید پورشه تولید شوند؛ درحالی‌که نمونه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید می‌توانند از پلتفرم فعلی استفاده کنند، با این تفاوت که پلتفرم فعلی با اندکی تغییر برای مدل‌های هیبریدی ارائه خواهد شد تا امکان الکتریکی‌شدن آن‌ها فراهم شود. همچنین، پورشه قصد دارد ماکان را نیز برقی کند و سخت‌افزار سازگار با آن نیز فراهم شده است. 

پورشه ماکان

اطلاعات زیادی درباره‌ی مدل‌های هیبریدی پورشه کیمن و باکستر وجود ندارد؛ اما به‌نظر می‌رسد این خودروها از پیشرانه‌ی چهار سیلندر تخت استفاده خواهند کرد. این درحالی‌ است که انتظار می‌رود پورشه ۹۱۱ هیبریدی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بهره ببرد. اوج تلاش‌های پورشه برای برقی‌کردن خودروهای تولیدی خود، ابرخودروی جدیدی خواهد بود که احتمالا به‌عنوان جانشین اسپایدر ۹۱۸ عمل می‌کند. البته باید دقت کنیم پورشه اسپایدر ۹۱۸ خود هم‌اکنون هیبریدی است. پورشه قصد دارد تا اواسط دهه‌ی آینده، از باتری‌های حالت جامد برای افزایش شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خود استفاده کند که این کار را بدون اضافه‌کردن وزن کلی خودرو انجام می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات