فروش فراتر از انتظار گلکسی اس 10

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ با معرفی مدل‌های جدید گوشی‌های میان‌رده و گوشی تاشوی جدیدش تلاش می‌کند پیش‌بینی‌های اخیر را درمورد کاهش فروش محصولات خود جبران کند.
تبلیغات

شرکت سامسونگ در گزاراش اخیر خود، به سرمایه‌گذارانش هشدار داده است که در سه‌ماهه‌ی سال میلادی جاری میزان درآمد این شرکت بسیار کمتر از قبل خواهد شد و گزارش اولیه امسال این هشدار را جدی‌تر می‌کند. براساس گزارش ۳ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹، میزان سود سامسونگ ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از ۱۳٫۴ به ۶٫۲ میلیارد دلار رسیده‌است.

اما جالب این است که این شرکت، گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت خود را عامل کاهش سود نمی‌داند. براساس گفته‌های مسئولان این شرکت، گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10 lineup) فروش خوبی داشته‌است، و در ۳ ماهه‌ی اول امسال، ۷۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و ۵ میلیون دستگاه تبلت از کارخانه خریداری شده است و همه‌ی نقطه‌‌ضعف‌هایی که در مورد گوشی‌های هوشمند وجود دارد به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده مربوط است که باعث کاهش فروش شده‌اند (بخشی از سیاست جدید شرکت سامسونگ اضافه کردن ویژگی‌های جذابی به گوشی‌های میان‌رده مانند Galaxy A است). بر این اساس سامسونگ انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی دوم سال بتوانند تعداد گوشی بیشتری به فروش برساند.

برخلاف آنچه انتظار می‌رود، سامسونگ دلیل کاهش درآمد خود را کاهش درخواست برای انواع چیپ‌های حافظه‌دار یا همان مموری‌ها و نمایشگرها عنوان کرده است. فروش مموری‌ها درآمد بسیار زیادی برای سامسونگ به همراه دارد. این شرکت اعلام کرده‌است که انتظار دارد در نیمه دوم سال درخواست برای خرید حافظه‌های همراه در سرورها و گوشی‌های هوشمند با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت و بالاتر، بیشتر شود. همچنین اعلام کرده‌است که در حال حاضر پردازنده‌ها و مودم‌های زیادی را به فروش رسانده و در حال ارسال است. هرچند به‌دلیل رکود فصلی در فروش گوشی هوشمند، تقاضا برای حسگرهای تصویری این شرکت کاهش یافته‌است.

1

این شرکت هیچ صحبتی در مورد گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ نکرده‌است اما به یک سؤال در مورد آن پاسخ داده و زمانی برای بازگشت آن تخمین زده است. به‌گفته‌ی آن‌ها در چند هفته‌ی آینده مشخص خواهد شد که این گوشی در چه زمانی راهی بازار خواهد شد. باتوجه‌به شواهد و قرائن می‌توان تفسیر کرد که این زمان در نیمه‌ی دوم سال جاری خواهد بود. یکی از این شواهد، متن زیر در گزارش این شرکت است:

«سامسونگ انتظار دارد با وجود رقابت سنگین در بازار، با حضور مدل‌های جدید گوشی هوشمند، شاهد افزایش فروش در نیمه‌ی دوم سال جاری باشد. آن‌ها انتظار دارند گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید Galaxy A و Galaxy Note از جمله پر فروش‌ترین‌ها باشند. همچنین در بین گوشی‌های رده‌بالا، سامسونگ قصد دارد پرچم‌داری را حفظ کند و با معرفی مدل‌های جدید Galaxy Note و گوشی‌های تاشو و 5G، بازار را قبضه کند.»

به‌طور کلی می‌توان گفت سامسونگ انتظار دارد که علاقه‌مندی موجود در بین خریدارن برای نمایشگرهای تاشو، سود زیادی برای این شرکت داشته باشد؛ چون معرفی گوشی تاشوی تقریباً ناشناخته‌اش با استقبال زیادی همراه شده است. از طرفی تقاضا برای نمایشگر تاشو هنوز چندان زیاد نیست؛ در نتیجه سامسونگ همچنان در حال سرمایه‌گذاری روی نمایشگرهای غیرتاشو است تا بتواند بازارش را حفظ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات