گوگل مسدودسازی سرویس‌های خود روی مرورگر جدید اج را تکذیب کرد

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام رسمی گوگل، تمامی سرویس‌های آنلاین این شرکت در آینده می‌توانند به‌راحتی روی مرورگر جدید مایکروسافت اج اجرا شوند.
تبلیغات

همان‌طور که اطلاع دارید، پس‌از سال‌ها پافشاری مایکروسافت بر استفاده از موتور رندرینگ اختصاصی در مرورگر مایکروسافت اج، بالأخره این شرکت تسلیم خواسته‌ کاربران شد و موتور کرومیوم را به‌طور رسمی جایگزین EdgeHTML در مایکروسافت اج کرد.

اتفاق یادشده، افزون‌بر‌اینکه خبر از بهبود‌های عملکردی فراوان در این مرورگر می‌داد، مژده‌ی اجرای سرویس‌های گوگل روی مرورگر جدید ردموندی‌ها را نیز با خود به‌همراه داشت.

با‌این‌حال، در هفته‌ گذشته حواشی بسیاری حول این مرورگر ایجاد شد. بسیاری از کاربران نسخه آزمایشی مایکروسافت اج از عدم اجرای گوگل میت (Google Meet)، سرویس اختصاصی گوگل برای پیام‌های سازمانی روی مرورگر تازه‌نفس اهالی مایکروسافت خبر دادند.

تلاش برای اجرای این سرویس روی مایکروسافت اج پیامی با مضمونِ دانلود مرورگر کروم یا فایرفاکس برای بهره‌گیری از این سرویس به‌همراه داشت. چنین اتفاقی باعث شد تا بسیاری از کاربران شروع به گمانه‌زنی‌های فراوان کنند و ترس از عدم اجرای سرویس‌های گوگل روی مرورگر جدید ردموندی‌ها داشته باشند؛ با‌این‌حال، خوشبختانه واقعیت چیز دیگری است.

سخنگوی گوگل در گفتگویی با وب‌سایت The Verge در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه کرده است:

ما اقبال بیشتر کرومیوم و WebRTC را به چشم یک اتفاق مثبت برای کل صنعت ارتباطات واحد می‌بینیم. با انتشار نسخه پیش‌نمایش جدید مرورگر اج، بسیار هیجان‌زده‌ هستیم تا بتوانیم یک تجربه پیش‌نمایش جدید از هنگ‌اوت میت (Hangouts Meet) ارائه کنیم؛ [از‌این‌رو]، قصد داریم در آینده با انتشار عمومی به‌طور رسمی پشتیبانی خودمان را اعلام کنیم.

همان‌طور که از گفته فوق می‌توان متوجه شد، گوگل هیچ‌گونه دخالتی در این موضوع نداشته و در عوض به‌دنبال بهینه‌سازی سرویس‌های خود برای سازگاری هرچه‌بهتر با مرورگر جدید مایکروسافت اج است.

آیا تاکنون از مرورگر جدید مایکروسافت اج استفاده کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن و تفاوت‌هایش نسبت به نسخه قبلی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات