شاسی بلندهای فولکس واگن SMV و ترامونت X معرفی شدند

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
SMV و ترامونت X دو شاسی‌بلند جدید فولکس واگن هستند که مخصوص بازار چین طراحی شده‌اند. این خودروها در نمایشگاه شانگهای معرفی شدند.
تبلیغات

ازآنجاکه چینی‌ها علاقه‌ی وافری به خودروهای شاسی‌بلند دارند، نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ با کراس‌اور‌ها و شاسی‌بلندهای متعددی مزین شده است. فولکس واگن، یکی از خودروسازان با‌نفوذ و قدرتمند در بازار چین، ناوگانی از خودروهای شاسی‌بلند جدید خود را در شانگهای به‌نمایش در‌آورده است. پس از معرفی خودرو مفهومی تمام‌الکتریکی I.D. Roomzz، اکنون دو نمونه‌ی دیگر با نام‌های SMV و ترامونت مخصوص بازار چین معرفی شده‌اند.

فولکس واگن SMV

ابتدا با نمونه‌ی SMV آغاز می‌کنیم. فولکس واگن نمونه‌ی SMV را به‌عنوان شاسی‌بلندی با ابعاد بزرگ‌تر از ترامونت یا اطلس معرفی کرده است. با بهره‌گیری از طول ۵.۱ متر، فولکس واگن از نمونه‌ی اطلس و نیز بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساخته‌شده در پلتفرم MQB بزرگ‌تر است. فولکس واگن اکنون خودرو SMV را به‌عنوان طرحی مفهومی معرفی کرده است؛ اما گروه مشترک فولکس واگن با شرکت چینی FAW اعلام کرده نسخه‌ی نهایی این نمونه تا دو سال‌ آینده در کشور چین تولید و عرضه خواهد شد.

فولکس واگن SMV

خریداران می‌توانند این نمونه را در دو نسخه‌ی پایه‌ی متفاوت با پیشرانه‌ی ۲ لیتری TSI یا مدل لوکس با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ VR6 سفارش دهند. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، شاسی‌بلند SMV از سیستم چهار‌چرخ متحرک 4Motion و جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی DSG بهره می‌برد.

فولکس واگن SMV

در نسخه‌ی ۶ سیلندر فولکس واگن SMV، پیشرانه‌ی ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و مانند نمونه‌ی ترامونت، قدرت به هر دو اکسل منتقل می‌شود. هنوز عکس‌های کابین این خودرو با سه ردیف صندلی و قابلیت حمل هفت سرنشین منتشر نشده است؛ اما باتوجه‌به ابعاد و اندازه‌ی خودرو، می‌توان حدس زد فضای درخورتوجهی دراختیار سرنشینان عقب وجود داشته باشد. باوجوداینکه فولکس واگن SMV اکنون به‌عنوان نمونه‌ی مفهومی معرفی شده است، طراحی بدنه‌ی این خودرو با خودرو آماده‌ی عرضه کاملا مطابقت دارد.

فولکس واگن SMV

با وجود جعبه‌ای‌شکل‌بودن بدنه، خطوط زیادی روی کاپوت و در نمای جانبی شاهد هستیم. سقف کشیده‌ی خودرو هم به‌منظور فضای موردانتظار سرنشینان طراحی شده است. فولکس واگن نمونه‌ی SMV را مخصوص بازار چین خواهد ساخت؛ پس، نباید انتظار دیدن این خودرو در هیچ کشور دیگری را داشته باشیم.

فولکس واگن ترامونت X

ترامونت ایکس (Teramont X) دیگر نمونه‌ای است که فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای مخصوص بازار چین معرفی کرده است. سال گذشته، فولکس واگن در نمایشگاه نیویورک خودرویی مفهومی با نام «اطلس کراس اسپرت» را معرفی کرد. یک سال بعد در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹، فولکس واگن نسخه‌ی آماده‌ی تولید این نمونه را با نام ترامونت X برای بازار چین معرفی کرده است. باوجوداینکه ابعاد این نمونه درمقایسه‌با طرح مفهومی معرفی‌شده دستخوش تغییراتی شده است؛ درمجموع طراحی جذابی از خودرو ترامونت X را شاهد هستیم.

فولکس واگن ترامونت X

طراحی این خودرو درمجموع به سایر شاسی‌بلندهای فولکس واگن شباهت دارد؛ اما طراحی کشیده و شیب‌دار قسمت‌های جلو و سقف و عقب، این نمونه را از سایر شاسی‌بلندهای موجود در کلاس خود متمایز می‌سازد. به‌جای استفاده از جلوپنجره‌ی بزرگ به‌همراه چراغ‌های LED کوچک در نسخه‌ی مفهومی، فولکس واگن اکنون از جلوپنجره‌ی کرومی و چراغ‌های مستطیلی‌شکل استفاده کرده است.

فولکس واگن ترامونت X

از دیگر تغییرات این نمونه ورودی هوای زیر سپر تیره‌رنگ و سیستم اگزوز دو‌گانه در قسمت عقب و رینگ‌های ۲۱ اینچی آلومینیومی است. تاکنون، فولکس واگن از کابین این نمونه عکسی منتشر نکرده؛ اما طبق گفته‌ی این شرکت، درون کابین فضای کافی برای قرار‌گیری پنج سرنشین در پنج صندلی راحت وجود دارد. برای نشان‌دادن اطلاعات فنی خودرو، صفحه‌نمایشی ۱۰.۲ اینچی در نظر گرفته شده؛ درحالی‌که وظیفه‌ی نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی برعهده‌ی نمایشگر ۹.۲ اینچی خواهد بود.

فولکس واگن ترامونت X

هنوز اطلاعاتی از پیشرانه‌ی این نمونه دردسترس نیست؛ اما نشان‌های V6 و 4Motion تاحدودی مشخصات فنی این نمونه را مشخص می‌کند. نشان V6 از استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری خبر می‌دهد که می‌تواند ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نشان 4Motion هم مشخصا بیانگر انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها است. بنابر گفته‌ی فولکس واگن، این شرکت از خرداد ثبت سفارش برای شاسی‌بلند کوپه‌ی ترامونت X را در چین آغاز خواهد کرد. هنوز مشخص نیست این خودرو در بازار خارج از چین هم عرضه می‌شود یا خبر؛ اما قطعا تأیید یا تکذیب عرضه‌ی جهانی این خودرو چندی بعد منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات