قیمت و مشخصات فنی GAC Aion S اعلام شد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروی برقی GAC Aion S از کشور چین می‌تواند با هر بار شارژ، بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند و یک رقیب جدی برای تسلا مدل ۳ به شمار می‌رود.
تبلیغات

شرکت چینی گک (GAC) دو ماه دیگر تحویل خودروی برقی جدید خود با نام Aion S را آغاز خواهد کرد و پیش‌فروش این خودرو از هم‌اکنون آغاز شده است. براساس استاندارد NEDC این مدل موفق به دستیابی به شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر با هر بار شارژ شده است. شرکت خودروسازی گک که زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی گوانگجو به شمار می‌رود& Aion S را به‌عنوان رقیبی برای تسلا مدل ۳ معرفی کرده است.

مدل Aion S روی نسل دوم پلتفرم برقی گک ساخته خواهد شد. این مدل دارای فاصله‌ی محوری ۲۷۵۰ میلی‌متر یعنی ۱۲۵ میلی‌متر کم‌تر از تسلا مدل ۳ است. در بخش طراحی نیز گک در مقایسه با تسلا محافظه کارانه‌تر عمل کرده و Aion S بیشتر شبیه خودروهای عادی است. جالب است که طراحی Aion S شباهت‌هایی هم با تویوتا کمری مخصوص بازار چین دارد.

GAC Aion S

گک برای تولید این مدل یک کارخانه‌ی جدید در چین با سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیون دلاری تأسیس کرده است که توانایی تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال را دارد. گرچه گک هنوز سخنی در مورد صادرات این خودرو به میان نیاورده اما برنامه‌ی این خودروساز حضور فعال‌تر در بازار جهانی است و به نظر می‌رسد که خودروهای برقی مانند Aion S نیز جزوی از این برنامه باشند.

امکان سفارش دادن این خودرو با استفاده از یک اپلیکیشن نیز وجود دارد و در این برنامه می‌توانید خودروی خود را شخصی سازی کنید. به‌گفته‌ی سازنده، آپشن‌های Aion S آن‌قدر زیاد هستند که می‌توان ۱۸۶۰۰ ترکیب مختلف را تولید کرد. برای Aion S امکان انتخاب ۷ نوع رنگ برای بدنه وجود دارد. همچنین سازنده یک صفحه‌ی خودرشیدی را نیز عرضه می‌کند که روی سقف خودرو نصب شده و می‌تواند در روزهای آفتابی مقداری از شارژ باتری‌ها را تأمین کند.

GAC Aion S

خودروی Aion S اولین مدلی است که از نسل جدید باتری‌های لیتیومی CATL استفاده می‌کند و باتری‌های آن دارای ظرفیت ۱۷۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن هستند. گک در ساخت مدل Aion S همچنین از کمک شرکت ژاپنی Nidec نیز بهره برده است. همکاری این دو شرکت برای تولید یک سیستم با نام e-axle بوده که در این سیستم موتور برقی، جعبه‌دنده و اینورتور برق همگی درون یک مجموعه به‌صورت یکپارچه قرار داده شده‌اند. بزرگ‌ترین مزیت این فناوری کاهش چشمگیر وزن است به‌طوری‌که وزن نهایی آن تنها ۸۷ کیلوگرم است.

GAC Aion S

این خودرو اولین‌بار در نمایشگاه خودروی گوانگجو سال پیش به نمایش درآمد و فروش آن نیز از همین ماه آغاز شده است. حالا امروز سازنده از طرح نهایی خود برای طراحی بیرونی و داخلی Aion S نیز پرده‌برداری کرده است. درون کابین Aion S شاهد استفاده از نمایشگر بزرگی روی داشبورد هستیم و اکثر کنترلرهای نیز از نوع لمسی هستند. در مقابل راننده نیز یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نقش پشت آمپرها را بازی می‌کند که سایز مشابهی با نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در داشبورد دارد که آن نیز ۱۲.۳ اینچ است.

GAC Aion S

سیستم فرمانی صوتی در این خودرو نیز این امکان را به راننده می‌دهد که امکاناتی همچون سیستم تهویه مطبوع، پنجره‌ها و سیستم رهیاب ماهواره‌ای را با صحبت کردن کنترل کند. البته برای استفاده از سیستم تهویه کلیدهای فیزیکی به شکل سنتی هنوز در جای خود باقی مانده‌اند. این خودرو از نظر فناوری‌های رانندگی خودکار نیز در سطح ۲ طبقه بندی می‌شود و این یعنی به کروز کنترل هوشمند و سیستم پارک خودکار مجهز است. قیمت گک Aion S از ۱۶۰ هزار یوان (حدود ۲۴ هزار دلار امریکا) شروع می‌شود.

GAC Aion S
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات