مشخصات فنی استون مارتین والکری اعلام شد

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نمونه اولیه از ابرخودروی هیبریدی استون مارتین والکری مجهز به فناوری‌های فرمول یک با همکاری تیم ردبول ریسینگ به تولید رسید.
تبلیغات

تقریباً ۳ سال از معرفی ابرخودرو استون مارتین والکری می‌گذرد و حالا خودروساز بریتانیایی به‌تازگی جزئیات کامل فنی این خودرو را اعلام کرد. استون مارتین همچنین تائید کرده که نمونه اولیه والکری اکنون در حال ساخت است. همان‌طور که همیشه علاقه‌مندان از استون مارتین انتظار دارند، مشخصات فنی ابرخودرو والکری خیره‌کننده خواهد بود. 

Aston Martin Valkyrie hypercar / ابرخودرو استون مارتین والکری

به‌عنوان پروژه همکاری میان استون مارتین و تیم فرمول یک ردبول ریسینگ (Red Bull Racing) با نام AM-RB 001، والکری برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. در آن زمان آدریان نیووی از مهندسان ردبول ریسینگ معتقد بود که طراحی خودروهای جاده‌ای نسبت به مدل‌های حاضر در مسابقات فرمول یک، آسان‌تر است و نیاز به تطبیق با قوانین کمتری دارد.

با گذشت حدود ۱۸ ماه پکیج طراحی استون مارتین والکری با نام جدیدی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ ترکیبی هیجان‌انگیز از طراحی خودروهای فرمول یک و محصولات عضلانی خیابانی در قالب والکری جدید به رسانه‌ها آمد. در سال ۲۰۱۸ استون مارتین اطلاعاتی درباره پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر با قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار ارائه کرد. یک هیولای تمام عیار که آماده شده تا قدرت طراحی خودروساز بریتانیایی را در سطح اول دنیا به رخ بکشد. 

ردبول فرمول یک

هم‌اکنون استون مارتین جزئیات بیشتری از عملکرد کامل سیستم محرکه هیبریدی این ابرخودرو منتشر کرده است. تائیدیه‌های تولید برای سیستم محرکه هیبریدی کسب شده و این شرکت در حال تولید نمونه اولیه است. اشتیاق زیادی برای تکمیل استون مارتین والکری هیبرید در مهندسان این شرکت وجود دارد و آن‌ها دوست دارند هرچه زودتر آن را در پیست آزمایش کنند. 

Aston Martin Valkyrie hypercar / ابرخودرو استون مارتین والکری

قدرت این سیستم محرکه تقریباً ۱۰۰۰ اسب‌بخار است که از پیشرانه ۶.۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به دست می‌آید. این پیشرانه که توسط کازورث (Cosworth) ساخته شده، بیشینه قدرت خروجی را در ۱۰۵۰۰ دوربردقیقه ایجاد می‌کند؛ درحالی‌که بیشینه گشتاور خروجی ۷۴۰ نیوتن‌متر در ۷۰۰۰ دوربردقیقه به دست خواهد آمد. سپس نوبت سیستم برقی طراحی‌شده توسط ریمک (Rimac) است که تقریباً ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور به توان خروجی خودروی هیبریدی می‌افزاید. در نتیجه توان خروجی به ۱۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور به ۹۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. بخشی از توان مورد نیاز برای شارژ باتری از سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS) گرفته می‌شود.

طراحی فنی والکری ترکیبی از دانش فنی استون مارتین و فناوری پیشرفته ردبول ریسینگ است. از آنجا که هر دو دانش عمیقی در زمینه فرمول یک دارند، بیشتر قسمت‌های استون مارتین والکری به‌طور مستقیم از فناوری‌های این رشته گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به سیستم محرکه، شاسی و بدنه اشاره کرد. این بخش‌ها به‌صورت طراحی کاملاً یکپارچه و در هماهنگی با سایر اجزا هستند.

پوشش پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر و جعبه‌دنده به‌عنوان عضو اصلی شاسی والکری عمل می‌کند. جعبه‌دنده نیز خود به‌تنهایی به‌عنوان محلی برای نصب تعلیق عقب و بخش بزرگی از زیربندی عقب استفاده می‌شود، درحالی‌که پکیج باتری به‌عنوان مرکز قدرت الکتریکی و الکترونیکی خودرو عمل می‌کند. 

Aston Martin Valkyrie hypercar / ابرخودرو استون مارتین والکری

استون مارتین اعلام کرد که نمونه اولیه ابرخودروی هیبریدی والکری برای انجام آزمایش ساخته شده است. اما زمان مشخصی برای ساخت و رونمایی عمومی از مدل تولیدی این ابرخودرو مشخص نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات