رکورد سرعت فورد GT با ۴۸۳ کیلومتربرساعت ثبت شد

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سوپراسپرت فورد جی‌تی مدل ۲۰۰۶ توانست به رکورد سرعت ۴۸۳.۴۴ کیلومتربرساعت در مسیر  ۱.۶۱ کیلومتر دست پیدا کند.
تبلیغات

درحالی‌که همگان بی‌صبرانه منتظر ابرخودروهای بوگاتی و هنسی و کونیگزگ بودند تا رکورد سرعت ۴۸۲.۸۰۲ کیلومتربرساعت (۳۰۰ مایل‌برساعت) را به‌نام خود ثبت کنند، فورد جی‌تی ۲۰۰۶ آخر هفته‌ی گذشته، برای ثبت رکورد جدیدی به پیست تگزاس رفت و تاج پادشاهی سرعت را بر سر گذاشت. این مدل، همان خودرو سوپراسپرتی بود که چند سال پیش به رکورد سرعت ۴۷۲.۵ کیلومتربرساعت دست یافته بود.

Ford GT / سوپراسپرت فورد جی تی

در آخرین روز رویداد تگزاس مایل در فرودگاه منطقه‌ی ویکتوریا، سوپراسپرت فورد GT با حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتربرساعت خود را گرم کرد و این آغاز راه بود. دومین تلاش فورد جی‌تی با ۳۸۶ کیلومتربرساعت ادامه یافت؛ اما در سومین تلاش فورد جی‌تی به حداکثر سرعت ۴۸۳.۴۴ کیلومتربرساعت رسید و توانست مسیر ۱.۶۱ کیلومتری را با بیشترین سرعت ممکن در تاریخ خودروهای جاده‌ای، طی کند. 

Ford GT40

این خودرو سوپراسپرت فورد GT درمقایسه‌با مدل پایه تغییرات فراوانی کرده؛ اما این تغییرات نمی‌تواند مجوز قانونی برای تردد در خیابان را حذف کند. طبق گفته‌های کانال M2K Motorsports در یوتیوب، قدرت خروجی این سوپراسپرت در چرخ‌ها کمی بیشتر از ۲,۰۰۰ اسب‌بخار است. بااین‌حال، فورد‌ جی‌تی می‌تواند حتی بیش از نیز قدرت تولید کند و به ۲,۵۰۰ اسب‌بخار هم دست یابد؛ اما دینامومتر موجود ظرفیت سنجش قدرت بیش از ۲,۰۰۰ اسب‌بخار را ندارد.

کونیگزگ

دستیابی به سرعت ۳۰۰ مایل‌برساعت در مسیر یک مایلی باعث می‌شود متوجه شویم این سوپراسپرت امریکایی چقدر سریع‌تر است. کنجکاویم فورد GT را در فاصله‌ی مستقیم ۹ کیلومتری پیست شهر Ehra-Lessien آلمان ببینیم که اغلب خودروهای دنیا می‌توانند در آن به حداکثر سرعت خود دست یابند. هرچند احتمالا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، کونیگزگ ثابت کرده می‌تواند رکورد سرعت جدیدی در جاده‌ی ۱۶۰ نوادا، مسیر بین لاس‌وگاس و پهرامپ، ثبت کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات