اینستاگرام قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام قصد دارد در هفته‌های آینده، قابلیت پرداخت مستقیم در داخل این اپلیکیشن را برای کاربران به‌طور آزمایشی فراهم کند.
تبلیغات

اینستاگرام قصد دارد با ایجاد امکان خرید محصولات، بدون نیاز به ترک این اپلیکیشن، کمی بیشتر به‌سمت تجارت حرکت کند.

این امکان، ابتدا به‌صورت آزمایشی فقط برای کاربران آمریکایی و با مشارکت ۲۰ برند همچون آدیداس (Adidas)، نایک (Nike)، زارا (Zara)، کایلی کازمتیکز (Kylie Cosmetics)، یونیکلو (Uniqlo)، بربری (Burberry)، اچ اند ام (H&M)، مک (Mac)، پرادا (Prada) و مایکل کورس ( Michael Kors) دردسترس خواهد بود. در ماه‌های آینده نیز برندهای بیشتری مشارکت خواهند داشت.

در هفته‌های آینده، وقتی کاربران آمریکایی برای دیدن جزییات یک محصول روی تگ آن کلیک کنند، با گزینه «پرداخت در اینستاگرام» رو‌به‌رو خواهند شد. وقتی که کاربر برای خرید آماده باشد، می‌تواند با ورود جزییات صورت‌حساب و آدرس دریافت محصول، آن‌ را خریداری کند. همچنین امکان ذخیره اطلاعات پرداخت برای انجام تراکنش‌های بعدی و مدیریت مستقیم سفارشات در اینستاگرام وجود خواهد داشت. گزینه‌های پرداخت شامل کارت‌های اعتباری و پی‌پال خواهد بود.

اینستاگرام هرچه قابلیت پرداخت را به‌صورت گسترده‌تر در دسترس قرار می‌دهد، از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک همچون Shopify، BigCommerce، ChannelAdvisor و CommerceHub نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گزینه پرداخت مستقیم اینستاگرام برای مدت‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده است. از زمان اضافه‌شدن چنل خرید (shopping) به قسمت Explore، ماهانه حدود ۱۳۰ میلیون نفر برای دیدن تگ محصولات، پست‌های فروشگاهی را لمس کرده‌اند.

از دیدگاه اینستاگرام، اضافه‌کردن راهی برای خرید مستقیم در داخل اپلیکیشن، از رفتن کاربران به یک وب‌سایت خارجی برای انجام خرید خود جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها مدت‌ زمان بیشتری از اینستاگرام استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات