تحقیق دادستانی آمریکا از آتش‌سوزی محصولات هیوندای و کیا

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی گزارش ۳۰۰ مورد آتش‌سوزی خودروهای هیوندای و کیا، دادستان‌های فدرال آمریکا تحقیقات گسترده‌ای برای پیگیری فراخوانی این خودروها آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

چند ایالت آمریکا تحقیق از شرکت‌های خودروسازی هیوندای و کیا را برای اقدامات غیرمنصفانه و فریبنده مرتبط با صدها مورد آتش‌سوزی گزارش‌شده در خودروها آغاز کردند. دو خودروساز کره جنوبی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲.۳ میلیون دستگاه خودرو را به منظور رفع خطرات آتش‌سوزی پیشرانه فرا خوانده‌اند؛ درحالی‌که دادستان‌های فدرال، تحقیقات کیفری درباره برندهای خودروسازی هیوندای و کیا را پاییز امسال (ماه نوامبر) آغاز کرده‌اند تا مشخص شود آیا فراخوان‌های خاص که مربوط‌به نقص پیشرانه بودند، به درستی انجام گرفته‌اند یا خیر.

Hyundai / هیوندای

ویلیام تانگ، دادستان کل ایالت کانتیکت در این زمینه گفت:

ما از چند مورد آتش‌سوزی‌ مربوط‌به خودروهای هیوندای و کیا در کنتیکت آگاه هستیم، از جمله برخی که قبلاً توسط فرایند فراخوانی تعمیر شده‌اند. موضوع فراخوانی خودروها یک مسئله‌ی جدی است و ما با پشتکار و مسئولیت‌پذیری در حال کشف حقایق و اطمینان از پاسخگویی شرکت‌های یادشده هستیم.

در سال ۲۰۱۵، هیوندای ۴۷۰ هزار دستگاه سوناتا را در ایالات متحده برای رفع عیب فرا خواند، با این استدلال که نقص پیشرانه باعث خاموش شدن خودرو خواهد شد. بااین‌حال کیا خودروهای تولیدی خود را که تا ماه مارس ۲۰۱۷ از سیستم محرکه تتا ۲ سوناتا بهره می‌گرفتند، فراخوانی نکرد؛ اما ۶۱۸ هزار دستگاه سورنتو، اپتیما و کیا اسپرتیج همراه‌با تعداد بیشتری هیوندای سوناتا و کراس‌اور اسپرت سانتافه فراخوانی شدند.

هیوندای سوناتا Hyundai Sonata 2018

ماه گذشته مرکز ایمنی خودرو امریکا به کنگره اعلام کرد که هیوندای و کیا باید خودروهای بیشتری را به‌دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوانی کنند. این پیشنهاد پس از آن اعلام شد که ۳۰۰ مورد گزارش از حوادث آتش‌سوزی بدون وقوع تصادف در آمریکا به ثبت رسید. ابتدای این هفته، سناتور ریچارد بلومنتال از NHTSA درخواست کرد تا نقص ایمنی را در خودروهای هیوندای و کیا مجهز به پیشرانه تتا ۲ بررسی کند و همچنین خواستار فراخوانی فوری این خودروها شد. 

هیوندای طی بیانیه‌ای رسمی که به‌تازگی منتشر شد، می‌گوید:

هیوندای در این زمینه کاملاً با دولت فدرال آمریکا همکاری می‌کند و متعهد به ارائه خودروهای ایمن، با کیفیت بالا، کارآمد و ارزان‌قیمت‌ به مشتریان است. ما پیشرانه تتا را بهبود بخشیده‌ایم و تلاش‌های زیادی برای رسیدگی به درخواست‌های مشتریان انجام داده‌ایم تا هر کدام از مشتریان زیان‌دیده به حقوق خود برسند.
kia / کیا

کیا هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است؛ سخنگوی دادستان کل کانتیکت از افشای نام ایالت‌های مرتبط با تحقیق درباره نقص پیشرانه خودروهای هیوندای و کیا خودداری کرد. فراخوان خودرو در بسیاری از کشورها بسیار عادی به شمار می‌رود، درحالی‌که برخی کشورها نیز رابطه خوبی با فراخواندن خودروهای معیوب ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات