تسلا مدل 3 از فهرست خودروهای قابل اعتماد خارج شد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کانسیومر ریپورتس به‌تازگی خودروی تسلا مدل ۳ را از فهرست خودروهای پیشنهادی خود خارج کرده است. دلیل این کار مشکلات این خودرو در بخش قابلیت اطمینان عنوان شده است.
تبلیغات

تسلا مدل ۳ از فهرست خودروهای پیشنهادی کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) خارج شده است. کانسیومر ریپورتسدلیل این امر را شکایات و گزارش‌های زیاد مشتریان از این خودرو عنوان کرده و بر همین اساس نتیجه‌گیری کرده که تسلا مدل ۳ خودروی قابل اعتمادی نیست.

این سازمتن معتبر آمریکایی، نتایج نظرسنجی قابل اعتمادترین خودروهای سال را منتشر کرده است. در این نظرسنجی، اطلاعات بیش از ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو بررسی شده است. درحالی‌که بیشتر شرکت‌کنندگان از خودروهای خود رضایت داشتند اما مالکان تسلا مدل ۳ چندان از خودروی خود راضی نبودند و مشکلات متعددی را گزارش کرده‌اند.

tesla model 3

اگر بخواهیم به مشکلات گزارش‌شده توسط مالکان تسلا مدل ۳ اشاره کنیم، باید به مشکلات رنگ این خودرو و مشکلاتی که در مونتاژ کابین وجود دارند اشاره کرد. همچنین مالکان تسلا مشکلات الکترونیکی متعددی را گزارش کرده‌اند. صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی گاها قفل شده و برخی نیز گزارش کرده‌اند که شیشه‌ی ماشین آن‌ها مشکل داشته و خود به خود ترک برداشته است.

tesla model 3

یکی از مالکان تسلا مدل ۳ در گزارش خود به کانسیومر ریپورتس نوشته است:

اگر با سرعت زیاد با صفحه‌نمایش این خودرو کار کنید و تند تند آن‌ را لمس کنید، نمایشگر لمسی قفل می‌شود. سپس ممکن است صدای سیستم صوتی تا آخر بالا رود.
tesla model 3

با وجود مشکلات فراوان اما به‌طور کلی مالکان تسلا مدل ۳ از خودروی خود رضایت دارند و همین سبب شده تا همچنان این مدل در فهرست خودروهای برتر کانسیومر ریپورتسدر بخش رضایت مشتریان قرار گیرد.

به‌گفته‌ی جیک فیشر، مدیر بخش تست کانسیومر ریپورت:

قابلیت اطمینان و رضایت مشتری دو مقوله‌ی جدا از هم هستند. به همین دلیل است که تسلا با وجود آمار بالای رضایت مشتری، در فهرست خودروهای قابل اطمینان و با خرابی کم حضور ندارد. همچنین اولویت‌های مشتریان نیز با یکدیگر متفاوت است؛ گاهی مشتریان به چیزهایی جز قابلیت اطمینان خودرو اهمیت می‌دهند و این مسئله در مورد جیپ رانگلر و شورولت کوروت نیز صدق می‌کند.

تسلا در واکنش به جدیدترین گزارش کانسیومر ریپورتس اعلام کرده که این شرکت بسیاری از مشکلات مربوطه را شناسایی و رفع کرده است.

tesla model 3

کانسیومر ریپورتس در سال ۲۰۱۸ نیز تسلا مدل S را به‌دلیل مشکلات گزارش‌شده در بخش سیستم تعلیق بادی این خودرو از فهرست خودروهای قابل اطمینان خارج کرده بود؛ تسلا مدل ایکس نیز هیچ‌گاه در میان خودروهای قابل اطمینان حضور نداشته و مشکلات زیادی به‌خصوص در بخش درهای عقب خود که به سمت بالا باز می‌شوند دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات