شیائومی بلک شارک 2 با اسنپدراگون 855 و رم ۱۲ گیگابایتی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
بلک شارک، یکی از زیربرندهای شیائومی که در تولید گوشی گیمینگ فعالیت دارد، جدیدترین محصول خود را با نام بلک شارک ۲ رونمایی کرد.
تبلیغات

یازده ماه پس از رونمایی اولین گوشی گیمینگ و پنج ماه پس از دومین نسخه، شیائومی دیروز سومین و قدرتمندترین محصول خود را در این حوزه با نام بلک شارک ۲ رونمایی کرد. در ادامه به معرفی ویژگی‌‌های بلک شارک ۲، جدیدترین گوشی مخصوص بازی شیائومی می‌پردازیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بلک شارک جدید ترکیبی از دو نسخه‌ی پیشین یعنی بلک شارک و بلک شارک هلو است. در پشت این دستگاه پنل متمایزی دیده می‌شود که طراحی خاص آن تلفیقی از شیشه و آلومینیوم است و لوگوی بزرگ بلک شارک در وسط قرار گرفته است که نور سبز اطراف آن شکل و شمایل یک رایانه‌ی گیمینگ را به ذهن متبادر می‌کند.

اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه و نمایشگر بزرگتر

در جلوی گوشی شیائومی بلک‌شارک ۲ شاهد نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع AMOLED و ساخته‌ی سامسونگ هستیم. به‌لطف بهینه‌سازی‌هایی که شیائومی انجام داده است، نمایشگر مذکور تأخیر کمی دارد و این موضوع تجربه‌ی گیمینگ حرفه‌ای را بهبود می‌بخشد. نکته‌ی جالب حساسیت نمایشگر به فشار است. این یعنی کاربران به واسطه‌ی قابلیتی به نام Magic Press می‌توانند قسمتی از نمایشگر را به منظور اجرای برنامه‌ی دلخواه یا وظیفه‌ای خاص محکم‌تر فشار دهند.

Xiaomi Black Shark 2

همانند بلک شارک هلو، این نسخه نیز نسبت تصویر ۱۸ به ۹ دارد و این موضوع می‌تواند متأثر از وجود دو اسپیکر در بالا و پایین نمایشگر است.

وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر که از ترندهای پرچمداران سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید در بلک شارک ۲ نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند با قرار دادن انگشت روی نمایشگر گوشی را انلاک کنند.

همانند شیائومی می ۹ و گلکسی اس ۱۰، بلک شارک ۲ نیز به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده است و میزان رم در نظر گرفته شده برای همراهی این پردازنده در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ۶ گیگابایت است؛ درحالی‌که با کمی هزینه‌ی بیشتر نسخه‌ای با رم ۸ گیگابایتی در دسترس خواهد بود؛ به‌علاوه نسخه‌ی دیگری با رم ۸ گیگابایتی ترتیب داده شده که دو برابر حافظه‌ی ذخیره‌سازی را در خود جای داده است؛ بااین‌حال، اگر همچنان راضی نشدید، بالاترین نسخه‌ی بلک شارک ۲ با رم ۱۲ گیگابایتی پاسخگویی کمال‌گرایی شما خواهد بود.

در تمامی نسخه‌های یادشده، شرکت چینی از سیستم خنک‌کننده‌ی Liquid Cool 3.0 استفاده کرده است. این ویژگی دمایی را برای محصول رقم می‌زند که ۱۴ درجه از حالت معمول پایین‌تر است. برای کسانی که دمای پایین‌تر می‌خواهند، شیائومی یک قاب خنک‌کننده نیز ترتیب داده است که با هزینه‌ی جدا قابل تهیه است. این قاب فن مجزایی دارد که انتقال گرما را بهبود بخشیده و دمای دستگاه را ۵ درجه بیشتر کاهش می‌دهد.

black shark 2

در حالت طبیعی، جدیدترین محصول بلک شارک کمی عملکرد هسته‌های پردازنده را محدود می‌کند تا عمر باتری افزایش پیدا کند؛ اما اگر اهمیتی به عمر باتری نمی‌دهید، می‌توانید حالت ویژه‌ی Ludicrous را فعال کنید تا از حداکثر توان دستگاه بهره ببرید.

بلک شارک ۲ با اندروید ۹.۰ پای عرضه می‌شود و باتری آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع ۲۷ وات است.

Xiaomi Black Shark 2

دو حسگر دوربین در پشت و یکی در جلو

با وجود تمرکز بلک شارک ۲ بر گیمینگ، این گوشی هوشمند از دوربین‌های قدرتمندی نیز بهره‌مند است.

دوربین پشت این دستگاه، دارای دو حسگر ۴۸ و ۱۲ مگاپیکسلی است. حسگر دوم از نوع تله‌فوتو بوده امکان زوم دوبرابری را به همراه می‌آورد.

شیائومی برای علاقه‌مندان به سلفی، سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی را برای دوربین جلوی بلک شارک ۲ در نظر گرفته است.

black shark 2 huawei / بلک شارک ۲ هواوی
black shark 2 huawei / بلک شارک ۲ هواوی
black shark 2 huawei / بلک شارک ۲ هواوی
black shark 2 huawei / بلک شارک ۲ هواوی

عرضه و قیمت گوشی

در مورد بازار عرضه، بلک شارک ۲ فعلا به بازار چین محدود است و با اینکه شیائومی جزئیات دقیقی ارائه نداد، عرضه‌ی جهانی این محصول نیز کاملا محتمل است.

در مورد قیمت، بلک شارک ۲  در نسخه‌ی پایه و ۶ گیگابایتی قیمتی معادل ۴۷۷ دلار خواهد داشت. همچنین، نسخه‌ی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ به ترتیب برچسب قیمت ۵۲۱ و ۵۶۵ دلاری دارند؛ اما اگر به رم کمتر از ۱۲ گیگابایت رضایت نمی‌دهید، باید هزینه‌ای برابر با ۶۲۵ دلار را تقبل کنید که البته در مقایسه با پرچمداران ۲۰۱۹ سایر برندها ازجمه سامسونگ کاملا مقرون‌به‌صرفه است. در نظر داشته باشید که این قیمت مختص چین است و چنانچه بلک شارک ۲ عرضه‌ی جهانی شود، احتمالا قیمت‌ها کمی بالاتر خواهند بود.

Black Shark 2

درنهایت، همان‌طور که در نسخه‌های قبلی دیدیم، بلک‌شارک ۲ نیز با لوازم جانبی مختلفی سازگار است که یکی از این موارد GamePad 3.0 است که به دو طرف گوشی وصل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات