فناوری ضدسرقت سنتری مود تسلا، کارایی خود را ثابت کرد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مدتی قبل تسلا قابلیت جدیدی به نام سنتری مود برای خودروهای الکتریکی خود معرفی کرد که با ضبط فیلم از سارقان، به پیگردی قانونی آنان کمک می‌کند.
تبلیغات

تسلا به‌تازگی حالت جدیدی را معرفی کرد که سنتری مود (Sentry Mode) نامیده می‌شود و برای دستگیری دزد پس از انجام سرقت از خودروی الکتریکی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا به نظر می‌رسد که این حالت به خوبی از عهده وظیفه محول‌شده بر آمده است. در ویدئوی منتشرشده که شامل دو قطعه مختلف از دزدیدن تسلا مدل ۳ می‌شود، هنگام تلاش دزد برای سرقت اشیای قیمتی از داخل خودرو، سنتری مود فعال شده و از دزد فیلم باکیفیت بالا می‌گیرد.

در اولین مورد دزد به آرامی از جگوار XF پیاده شده و به تسلا مدل ۳ نزدیک می‌شود و درکنار خودروی برقی قرار می‌گیرد، سنتری مود فعال شده و دوربین‌های جلو و دو طرف جانبی شروع به ضبط فیلم از دزد می‌کنند. ویدئو نشان می‌دهد که مردی با صورت پوشیده همراه‌با چراغ قوه به سدان برقی تسلا نگاه می‌کند و به‌دنبال اشیای قیمتی داخل خودرو است. در ادامه دزد پنجره کوچک سوم خودرو را شکست، اما به طرز عجیبی دزدگیر و هشدار به صدا در نیامد.

Tesla Sentry Mode / تسلا سنتری مود

کلیپ دوم صحنه‌ای تقریباً یکسان را به نمایش می‌گذارد. فردی با صورت پوشیده به کنار خودرو می‌آید و شروع به جستجوی داخل مدل ۳ و خودروی تسلای دیگری که کنار آن پارک شده، می‌کند. دزد پنجره خودروی برقی را شکست، اما مشخص نیست که توانست چیز گران‌قیمتی از داخل خودرو پیدا کند یا نه. گزارش و فیلم‌های ضبط‌شده در هر دو مورد به پلیس داده شد تا از آن برای تشخیص سارق استفاده شود. 

درحالی‌که سنتری مود نمی‌تواند به‌طور فعال از وقوع سرقت جلوگیری کند، اما این حالت می‌تواند به ماموران پلیس کمک کند تا عاملان سرقت را به کمک ویدئوهای ضبط‌شده از دوربین‌های با وضوح بالا که خودروهای تسلا به آن مجهز شده‌اند، تحت پیگرد قرار دهند.

سرقت خودرو

تسلا ماه گذشته درکنار این ویژگی، از حالت دیگری به نام داگ مود (Dog Mode) رونمایی کرد. از این حالت خاص می‌توان در زمانی استفاده کرد که راننده حیوانات خانگی خود را درون خودرو حمل می‌کند؛ به این صورت که راننده پیش از خروج تنظیمات داگ مود را فعال می‌کند و پس از خروج، سیستم کنترل آب‌وهوا دمای کابین را برای راحتی آن‌ها تغییر می‌دهد. حالت اخیر به خوبی می‌تواند در روزهای گرم تابستان از گرمازدگی حیوانات داخل خودرو جلوگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات