موتورسیکلت تریومف SPEED TWIN مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تریومف، مدل جدید Speed Twin خود را برای سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد. اسپید تویین موتورسیکلتی مدرن با طراحی کلاسیک است.
تبلیغات

تریومف اسپید تویین یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در صنعت خودروی بریتانیا است. پیشینه‌ی این موتورسیکلت انگلیسی به سال ۱۹۳۸ یعنی قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد زمانی‌که ادوارد ترنر تصمیم گرفت یک موتورسیکلت قدرتمند با پیشرانه‌ی ۵۰۰ سی سی تولید کند. طراحی اسپید تویین بعدها الگوی بسیاری از موتورسیکلتسازان دیگر شد و امروزه نیز به‌عنوان پایه و اساسی برای طراحی مدل‌های مدرن کلاسیک تریومف به کار می‌رود.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

مدل ۲۰۱۹ اسپید تویین یک موتورسیکلت مدرن-کلاسیک بسیار قدرتمند است. این مدل به یک پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی سی مجهز شده است که قدرتی چهار برابر بیشتر از اولین مدل اسپید تویین دارد. اسپید تویین ۲۰۱۹ از نظر فناوری شباهت زیادی با تریومف Bonneville دارد اما طراحی خاص و تمرکز بیشتر روی لذت رانندگی، این مدل را تبدیل به موتورسیکلتی خاص‌تر کرده که به خوبی می‌تواند بازار رقبایی همچون دوکاتی مانستر، بی‌ام‌و R nineT و مدل جدید Indian FTR1200 را تهدید کند.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

پیشرانه‌ی مورد استفاده در اسپید تویین با مدل Bonneville تویین یکسان است. این پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی سی از سری HP بوده و دارای نسبت تراکم ۱۱ به ۱ است. البته یک سری تغییرات جزیی در پیشرانه داده شده که می‌توان به میل‌لنگ سبک وزن‌تر اشاره کرد. تریومف همچنین از در سوپاپ منیزیمی در این مدل استفاده کرده است و برای کاهش وزن پیشرانه نیز تغییراتی در نحوه‌ی نصب و اتصالات آن داده‌اند. در نتیجه‌ی همین تغییرات این پیشرانه وزن کم‌تری از مدل‌های قبلی و پیشرانه‌ی Thruxton دارد.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

تریومف در قدم بعدی اقدام به تقویت سیستم خنک‌کاری کرده است و حالا دوره‌ی سرویس موتور به ۱۶ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است. در خصوص مشخصات نهایی پیشرانه باید به قدرت ۹۷ اسب‌بخار در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه و ۱۱۲ نیوتون‌متر گشتاور در ۴۹۵۰ دور بر دقیقه اشاره کرد. درنهایت نیز دو خروجی اگزوز تضمین‌کننده‌ی صدای گیرای این موتورسیکلت بریتانیایی خواهند بود.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

از نظر مشخصات فنی اسپید تویین ۲۰۱۹ بسیار به بی‌ام‌و R nineT شباهت دارد و تنها ۱۴ اسب‌بخار قدرت کم‌تر و ۴ نیوتون‌متر گشتاور پایین‌تری دارد. از سویی قدرت و گشتاور تریومف در مقایسه با بی‌ام‌و در دور موتور پایین‌تری به دست می‌آید و این خود یک مزیت محسوب می‌شود. تریومف اسپید تویین با وزن ۱۹۶ کیلوگرمی خود از این نظر نیز وضعیت بهتری نسبت به بی‌ام‌و ۲۲۰ کیلوگرمی دارد و حتی با پر کردن باک و روغن موتور باز هم وزن آن از بی‌ام‌و پایین‌تر خواهد بود.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

اسپید تویین سه نوع حالت رانندگی شامل اسپرت، جاده و باران دارد که با استفاده از کلید کنترل سیستم کنترل کشش می‌توان این حالت‌های رانندگی را نیز تغییر داد. همچنین سیستم ترمز ضد قفل نیز به‌صورت استاندارد روی این موتورسیکلت نصب شده است. در سیستم کلاچ نیز از سیستم کنترل گشتاور با نام Torque assist استفاده شده است. این سیستم با کنترل عملکرد کلاچ می‌تواند رانندگی با این موتورسیکلت در ترافیک را راحت‌تر کند.

شاسی اسپید تویین گرچه جدید است اما با شاسی مدل Thruxton یکسان است. تریومف در مورد فرمان‌پذیری و سواری این مدل مدعی است که اسپید تویین بهترین سواری را در کلاس خود دارد. در جلو از دوشاخته‌ی ۴۱ میلیمتری غیر قابل تنظیم استفاده شده است و در عقب نیز فنرهای قابلیت تنظیم دستی را دارند. سیستم ترمز نیز دیگر نقطه‌ی قوت اسپید تویین جدید است، جایی که شاهد به‌کارگیری ترمزهای برمبو با ۴ پیستون در جلو و با دو دسیک ترمز در جلو به قطر ۳۰۵ میلیمتری هستیم. در عقب نیز از کالیپر ترمز نیسان با دو پیستون استفاده شده است.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

چرخ‌ها نیز با قطر ۱۷ اینچی از آلومینیوم سبک‌وزن ساخته شده‌اند و روی آن‌ها تایرهای پیرلی دیده می‌شود. مدل‌های Bonneville و اسپید تویین هر دو از نام‌های قدیمی تریومف هستند که آن‌ها را دوباره احیا کرده است. مدل Bonneville نیز در سال ۲۰۰۱ احیا شد ولی اسپید تویین با پیشینه‌ای مربوط‌به پیش از جنگ جهانی مدلی بسیار اصیل‌تر است. جالب است بدانید در سال ۱۹۳۸ یک راننده‌ی مسابقه‌ای به نام ایوان ویکستید با نسخه‌ای سوپرشارژر دار از اسپید تویین توانست در پیست بروکلند به رکورد سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

2019 TRIUMPH SPEED TWIN

هر دو مدل جدید اسپید تویین و Bonneville شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و به‌خصوص محل قرارگیری سوارکار روی هر دوی آن‌ها در ارتفاع ۸۰۷ میلیمتری است و نشان‌دهنده‌های آن‌ها نیز که ترکیبی از نشان‌دهنده‌های آنالوگ و دیجیتال است بسیار شبیه به هم دیده می‌شوند. از امکانات دیگر این موتورسیکلت می‌توان به خروجی USB، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، چراغ‌های LED و سیستم اگزوز اسپرت به‌صورت آپشن اشاره کرد. مدل جدید اسپید تویین از بهار سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد و هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت آن منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که در سه رنگ به بازار خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات