برنامه‌ریزی و اهداف وزیر ارتباطات برای سال جدید

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی، از دستاوردهای مهم سال ۱۳۹۷ و برنامه‌ریزی و اهداف وزارت ارتباطات برای سال ۱۳۹۸ خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار چند توییت از اهداف و برنامه‌ریزی‌های این وزارت برای سال ۱۳۹۸ خبر داد. وی اشتغال‌زایی، حق‌الناس، گزارش به مردم، شفاف‌سازی، پیشرفت صنعت فضایی، محتوای سالم، جامعه‌ی سالم و آینده‌ی روشن را ازجمله اهداف مهم سال جدید عنوان و برنامه‌های جاری و آینده‌ی هرکدام از آن‌ها را تشریح کرد:

۱. اشتغال زایی

طرحی برای ایجاد زیرساخت ده‌ها هزار شغل آماده کرده‌ایم. با آموزش و کمک‌های بیمه‌ای‌ و مالیاتی و پیش‌خرید محصولات ایرانی روستایی قرار است کارهای بزرگی انجام دهیم. البته، امیدواریم درزمینه‌ی بودجه کمک کنند و درگیر بوروکراسی‌ها نشویم.

۲. حق‌الناس

سرعت و‌ کیفیت بالا و ارزان حق شما است. به‌جای شما رأی ندهند و نظر شما تغییر نکند، حق شما است. حفاظت از حریم شخصی و امنیت شما، نبود پیامک مزاحم و برخورد با کلاه‌برداری‌ها حق شما است. گزارش به مردم بدهیم و بر ما نظارت کنید، حق شما است. این روند در سال بعد ادامه خواهد یافت.

۳. گسترش دسترسی همگانی

سال ۱۳۹۷ به‌لطف خدا پربرکت بود. در شهرها فیبرنوری تا خانه ارائه شد و تعداد روستاهای دارای دسترسی به 4G افزایش ۱۰۰ درصدی داشتند که موجب مهاجرت‌ معکوس و رونق اقتصادی برای آن‌ها، مانند کلپورگان و دَرَک می‌شود. اگرچه تحریم‌ها مانع جدی هستند، اراده‌ی ما محکم‌تر است.

۴. شفاف‌سازی

اژدهای هفت‌سر و اختاپوس فساد با اجرای دولت الکترونیکی نابود خواهند شد. با اجرای کارت سوخت بانکی و رجیستری موبایل، مانع هزاران میلیارد تومان رانت شدیم. دفترچه‌ی بیمه و سلامت الکترونیکی مهم‌ترین برنامه‌ی این حوزه در ۱۳۹۸ خواهد بود؛ اما نیاز است سایر هم همکاری کنند.

۵. پیشرفت صنعت فضایی

ماهواره‌های بسیاری در‌حال‌ساخت هستند که برای حل مسائل زیست‌محیطی و بلایای طبیعی مطابق آخرین فناوری‌ها طراحی شده‌اند. در صف انتظار قرارگیری در مدار هستند برای غرور ملی و ارسال پیام دوستی ایرانیان به جهان و بازهم خبر خوب.

۶. محتوای سالم، جامعه‌ی سالم

زمانی‌که دیگران بی‌خیال‌ و به تخریب مشغول‌اند، انصاف است دست روی دست بگذاریم؟ کودک آنلاین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را ادامه خواهیم داد تا خانواده و نسل آینده‌ی سالم و پرنشاطی داشته باشیم.

۷. آینده‌ی روشن

جوان‌گرایی به کشور انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. انتصاب بیش از ۳۰۰ مدیر جوان و افزایش ۳۰ درصدی مدیریت بانوان را کافی نمی‌دانیم و باید در سال آینده بسیار بیشتر شود. کلید راه‌گشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپا است. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات