سامسونگ دیسپلی نمایشگر مورد نیاز هواوی پی 30 پرو را تامین می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
هواوی برای تأمین نمایشگر مورد نیاز هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو وارد همکاری جدیدی با سامسونگ دیسپلی می‌شود.
تبلیغات

هواوی قصد دارد نمایشگر AMOLED مورد نیاز گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو را طریق سامسونگ دیسپلی تأمین کند. غول فناوری چینی، نمایشگر OLED مورد نیاز هواوی میت ۲۰ را ازطریق شرکت‌های BOE و ال‌جی تأمین کرده بود و اینک وارد قرارداد جدیدی با سامسونگ دیسپلی شده است. 

باوجودی که هنوز علت تغییر موضع هواوی برای تأمین نمایشگر مورد نیازش مشخص نیست، برخی معتقدند که خط تولید تازه‌تأسیس سامسونگ دیسپلی و همچنین کیفیت فوق‌العاده‌ی نمایشگر AMOLED این خط تولید، یکی از دلایل اصلی این تغییر موضع می‌تواند باشد. سامسونگ دیسپلی می‌تواند به‌خوبی نیاز هواوی را برآورده سازد و در نتیجه غول فناوری چینی نیازی به سایر تأمین‌کنندگان نمایشگر نخواهد داشت. 

Huawei Hub معتقد است که چنین تغییری در فرایند تأمین نمایشگر مورد نیاز هواوی، مزایای خاص خودش را خواهد داشت. از یک طرف هواوی برای تأمین نیاز خود، تنها با یک تأمین‌کننده به‌صورت متمرکز کار خواهد کرد و از سوی دیگر خط تولید جدید سامسونگ با استانداردهای بالایی نمایشگر مورد نیاز هواوی را تأمین می‌‌کند. درنهایت، باتوجه‌به اینکه هواوی تنها با یک شرکت طرف قرارداد است، فرایند تأمین نمایشگر، برایش تبدیل به پروسه‌ای ساده‌تر خواهد شد. 

برخی معتقدند اپل نیز برای تأمین نمایشگر مورد نیاز خود با سامسونگ دیسپلی قرارداد بسته است. ماه دسامبر اخباری منتشر شد که می‌گفت اپل برای تأمین نمایشگر آیفون ۲۰۱۹، از نمایشگرهای جدید AMOLED سامسونگ استفاده خواهد کرد. این در حالی است که پیش‌تر گفته شده بود، ال‌جی دیسپلی دومین تأمین‌کننده نمایشگرهای OLED آیفون می‌شود. از آنجایی که از میان تأمین‌کنندگان نمایشگر، سامسونگ جزو معدود شرکت‌هایی است که فناوری یکپارچه‌سازی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را معرفی کرده است که باعث می‌شود تولیدکنندگان نمایشگری باریک‌تر در اختیار داشته باشند، ظاهرا دو شرکت تا پای امضای قرارداد هم پیش رفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات