موتورسیکلت KTM 1290 GT سوپر دوک رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
شرکت موتورسیکلت‌سازی اتریشی KTM جدیدترین موتورسیکلت سری سوپر دوک خود را با کد 1290 GT رونمایی کرد.
تبلیغات

موتورسیکلت‌های GT مدل‌هایی همه‌کاره و چندمنظوره هستند که هم می‌توان با آن‌ها به سفر رفت و هم مورد استفاده روزمره قرار گیرند. امروز سریع‌ترین موتورسیکلت جی تی بازار، KTM سوپر دوک 1290 است. KTM برای سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی از این موتورسیکلت را رونمایی کرده که هم راحتی بیشتر و هم قدرت بالاتری دارد. بهینه‌سازی‌های این مدل محدود به این موارد نیست و در تمامی فاکتورها اعم از سرعت تعویض دنده و حتی سطح فناوری‌های الکترونیکی نیز تغییراتی را تجربه کرده است.

2019 KTM Super Duke 1290 GT

مدل قبلی سوپر دوک ۱۲۹۰ در مقایسه با اصلی‌ترین رقبای خود یعنی بی‌ام‌و S1000XR و دوکاتی مالتی استرادا ۱۲۶۰ حدود ۱۰ الی ۱۲ اسب‌بخار قدرت بیشتری داشت. موتورهای این کلاس کلا قدرت بسیار بالایی دارند و در هنگام سواری بسیار کم پیش می‌آید که از تمام قدرت آن‌ها استفاده کنید.

مدل جدید سوپر دوک ۱۲۹۰ جی تی را باید نسخه‌ای قوی از KTM سوپر دوک ۱۲۹۰ R که از موتورهای کلاس استاندارد است بدانیم. در این مدل برخلاف سوپر دوک 1290 R روی راحتی موتورسیکلت تمرکز زیادی شده است و به همین دلیل یکی از راحت‌ترین موتورسیکلت‌هایی است که در بازار می‌توان خرید.

 قدرت پیشرانه‌ی این موتورسیکلت از ۱۷۳ اسب‌بخار به ۱۷۵ اسب‌بخار رسیده و این در حالی است که گشتاور آن از ۱۴۴ نیوتون‌متر به ۱۴۱ نیوتون‌متر کاهش یافته است. این کاهش گشتاور را نباید به‌عنوان نکته‌ی منفی در نظر بگیرید چون گشتاور تولیدی بسیار بالاتر از حد نیاز بوده و برای دستیابی به گشتاور بیشتر تنها کافی است اهرم گاز را کمی بیشتر بچرخانید. اگر بخواهیم بخشی از قدرت موتور سوپر دوک را برایتان به تصویر بکشیم، همین‌قدر بدانید که اگر در دنده‌ی ۴ نیز گاز را تا انتها بچرخانید چرخ جلوی موتورسیکلت از روی زمین بلند خواهد شد. بنابراین مشاهده می‌کنید که قدرت بیش از حد بالا در موتورسیکلت‌ها تا حدودی می‌تواند ترسناک نیز باشد. قدرت بیشتر سوپر دوک جی تی جدید به‌لطف استفاده از سوپاپ‌های ورودی از جنس تیتانیوم و پمپ سوخت جدید به دست آمده است.

2019 KTM Super Duke 1290 GT

این مدل به سیستم کوئیک شیفتر نیز مجهز است تا تعویض دند‌ه‌ها در آن با سهولت و دقت هرچه تمام‌تر انجام شود. همچنین KTM محصول جدید خود را به یک سیستم کنترل کشش حساس به زاویه و سیستم ترمز ضد قفل مخصوص پیچ مجهز کرده است تا ایمنی بیشتری داشته باشد. درکنار این موارد باید قابلیت انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف و کمک فنرهای نیمه فعال را نیز اضافه کرد.

2019 KTM Super Duke 1290 GT

دیگر امکاناتی که سوپر دوک جی تی ۱۲۹۰ را تبدیل به یک موتورسیکلت لوکس کرده‌اند شامل کروز کنترل، سیستم استارت بدون کلید، محافظ دست با دستگیره‌های گرم‌شونده، کنترل شیشه‌ی جلو، چراغ جلو با طرح جدید و درنهایت دو محفظه‌ی بزرگ در عقب که درون هر یک می‌توانید یک کلاه کاسکت بزرگ را قرار دهید، اشاره کرد.

مهم‌ترین تغییری که سوارکار سوپر دوک جدید آن را احساس خواهد کرد نصب یک نمایشگر ۶.۵ اینچی تمام رنگی از نوع TFT است. طراحی این نمایشگر بسیار زیباست و همچنین اولین نمایشگر موتورسیکلت است که قابلیت لمسی نیز دارد و از این نظر سور دوک جی تی جدید را تبدیل به موتورسیکلتی بی همتا در بازار فعلی کرده است. این سیستم جدید از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تلفن خود را به‌راحتی به آن وصل کنید.

2019 KTM Super Duke 1290 GT

از نظر طراحی نیز سوپر دوک جدید اسپرت‌تر از قبل شده است و به‌خصوص نمای جلوی خیلی زیبایی دارد. این مدل ۲۰۱۹ کیلوگرم وزن دارد. در حقیقت سوپر دوک جدید هم در مسیر مستقیم و در سرعت بالا و هم در پیچ‌ها عملکردی بسیار خوب دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات