آیرودینامیک فراری F8 Tributo چگونه عمل می‌کند؟

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری به‌تازگی، مدل F8 Tributo را رونمایی کرده است. فراری برای افزایش توانایی‌های حرکتی این خودرو اوج مهندسی خود را در بخش آیرودینامیک به کار برده است.
تبلیغات

چند روز پس از رونمایی از جدیدترین محصول فراری یعنی مدل F8 Tributo ویدیوهایی از جزییات فوق‌العاده‌ی این خودرو در بخش آیرودینامیک منتشر شده است که بسیار جالب توجه بوده و اوج مهندسی فراری را نشان می‌دهد.

اصلی‌ترین مشخصه‌ی این ساخته‌ی جدید فراری را باید پیشرانه‌ی آن دانست. این پیشرانه نمونه‌ی ارتقاءیافته از پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری V8 تویین توربوی فراری است و با اصلاحات انجام‌شده روی آن می‌تواند ۷۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که با قدرت مدل 488 پیستا برابری می‌کند. با این مشخصات بی‌دلیل نیست که این پیشرانه برای سه سال متوالی در فهرست موتورهای برتر سال قرار دارد.

Ferrari F8 Tributo / فراری F8 تریبیوتو

پس از پیشرانه، دیگر برگه برنده‌ی F8 Tributo را باید اقدامات سازنده در کاهش وزن این خودرو دانست. در مقایسه با فراری 488 GTB این مدل دارای ۴۰ کیلوگرم وزن کم‌تری است. این کاهش وزن به کمک موتور سبک‌تر، شیشه‌ی عقب از جنس Lexen و اسپویلر عقب ساخته‌شده از جنس الیاف کربن به دست آمده است.

فراری بسیاری از فناوری‌های فرمول یک خود را در این مدل به کار برده است که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم F1-Trac، E-Diff و SCM-E اشاره کرد. در این بین جالب‌ترین سیستم Ferrari Dynamic Enhamce Plus نام دارد که می‌تواند فشار ترمزها درون کالیپر ترمز را تنظیم کند تا کنترل بهتر با بالاترین دینامیک رانندگی را به راننده ارائه کند.

دیگر قسمت کلیدی F8 Tributo آیرودینامیک آن است و فراری در هنگام طراحی این مدل به آیرودینامیک توجه زیادی کرده است. در بخش عقبی این مدل از یک سری خطوط برای هدایت هوا استفاده شده است تا نیروی رو به پایین ایجاد کنند. همچنین کف خودرو کاملا صاف بوده و در انتها نیز یک دیفیوزر قرار داده شده است. مجراهایی نیز برای هدایت هوا به سمت ترمزها پیش‌بینی شده‌اند که با وجود آن‌ها خنک کاری ترمزها بهتر انجام می‌شود و در نتیجه به بهبود عملکرد ترمزها کمک می‌کنند. زیر خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده است تا در نقاطی شاهد تولید جریان‌های گردابی هوا باشیم. این جریان‌ها در انتها به یک دیفیوزر هوشمند می رسند که در پیچ‌ها فعال شده و نیروی رو به پایین در عقب خودرو را افزایش می‌دهد. این دیفیوزر در مسیر‌های مستقیم نیز به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که نیروی درگ خودرو کاهش پیدا کند و بتواند به سرعت بالاتری دست پیدا کند.

فراری F8 Tributo نیز همانند مدل‌های گذشته قرار نیست عنوان سریع‌تری خودروی V8 فراری را برای مدت زیادی در اختیار داشته باشد و فراری به‌زودی مدلی قوی تر را رونمایی خواهد کرد. اصلی‌ترین رقیب این خودرو را باید مک لارن 720S عنوان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات