کوالکام تایید کرد؛ سال ۲۰۱۹ گوشی‌های هوشمندی با دوربین ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسل معرفی می‌شوند

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام تأیید کرد که سال ۲۰۱۹ میلادی، گوشی‌های هوشمندی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و ۱۰۰ مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهند شد.
تبلیغات

قائم مقام تولید محصولات کوالکام، جود هیپ، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که کاربران در سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توانند گوشی‌های هوشمندی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و حتی ۱۰۰ مگاپیکسلی در اختیار داشته باشند.

با این وجود باید درنظر داشته باشیم که بهره‌مندی گوشی‌های هوشمند از دوربین‌هایی با کیفیت بالا، موضوعی نیست که کوالکام تمایل داشته باشد، بازار آن را دنبال کند. تراشه‌های فعلی اسنپدراگون ۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵، ۷۱۰ ،۸۴۵  و ۸۵۵ کوالکام تا رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند. پیش‌تر نیز گفته شده بود که برخی تراشه‌های کوالکام از حسگر دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند

باید درنظر داشت با تجهیز چنین دوربین‌هایی با رزولوشن بالا،‌ ویژگی‌هایی دیگری مانند کاهش نویز در حالت مالتی فریم یا MFNR و همچنین لگ شاتر غیرفعال می‌‌شود. این بدان معنی است که دوربین گوشی هوشمند نمی‌تواند یک سری تصویر از سوژه بگیرد و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و تصویر نهایی بهتری را ارائه دهد. بلکه در این وضعیت، دوربین گوشی تنها یک تصویر با کیفیت می‌گیرد و درنهایت از ترکیب کردن پیکسل‌ها یا pixel binning استفاده می‌کند تا تصویری با رزولوشن پایین‌تر ارائه دهد. در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی از که از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند، ۴ پیکسل را ترکیب می‌کنند تا نمونه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی را درنهایت ایجاد کنند. انتظار می‌رود که با همین رویکرد، گوشی‌های هوشمندی که از دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برند بتوانند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی تولید کنند. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

چنین رویکردی در خلاف جهت حرکت گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ، پیکسل ۳ گوگل یا آیفون XS اپل است. در این گوشی‌های هوشمند از حسگرهایی با رزولوشن پایین‌تر و ثبت چند تصویر و ادغام آن‌ها برای ایجاد نمونه‌ای با نویز کمتر و جزئیات بیشتر استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، رویکرد اصلی برای گوشی‌های هوشمند، بهره‌مندی از دوربین‌هایی با کیفیت و رزولوشن بالاتر خواهد بود. دستگاه‌هایی مانند شیائومی می ۹ و ردمی نوت ۷ پرو از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. اول اسفندماه، شیائومی می ۹ با اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قیمت ۵۱۵ دلار معرفی شد. این در حالی است که ویوو وی ۱۵ پرو دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. به‌نظر می‌رسد این رویکرد در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه داشته باشد. هرچند هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌های هوشمند قرار است با دوربین با کیفیت بالاتری به بازار معرفی شوند.

جود هیپ، درنهایت اعلام کرد که تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود که قابلیت تصویربرداری ویدئویی HDR10 را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات