اینفوگرافیک: نگاهی نزدیک‌تر به فناوری تعقیب چشم

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فناوری تعقیب چشم چگونه کار می‌کند؟ این فناوری چه کاربردهایی دارد؟ با ما همراه باشید تا در این اینفوگرافیک با این فناوری بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

تعقیب چشم (Eye Tracking) فناوری نسبتا جدیدی است که احتمالا همه با آن آشنایی داریم. این فناوری روزبه‌روز کاربردی‌تر شده و توسعه بیشتری پیدا می‌کند. تعقیب چشم به معنای ثبت اطلاعات مربوط‌به‌جای‌گیری و حرکات چشم است. تعقیب چشم نسبت به محیط و براساس بازتاب‌های قرنیه‌ای صورت می‌گیرد.

تعقیب چشم دقیقا چگونه صورت می‌گیرد؟

تعقیب چشم با تابش یک نور (نور نزدیک به مادون قرمز) به مردمک آغاز می‌شود. این تابش بازتاب‌هایی را در قرنیه ایجاد می‌کند. یک دوربین مادون قرمز این بازتاب‌ها را تعقیب کرده و بدین ترتیب حرکات چشم شناسایی می‌شوند. نور مادون قرمز برای افتراق مردمک و عنبیه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی که مادون قرمز مرئی نیست، کاربر به هیچ‌وجه متوجه آن نخواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعقیب چشم، اینفوگرافیک زیر را ببینید. این اینفوگرافیک توسط دکتر الویرا فیشر، عصب‌شناس و متخصص محصول تهیه شده‌است.

infographic eye tracking

فناوری تعقیب چشم چه کاربردهای دیگری دارد؟

فناوری تعقیب چشم به‌طور گسترده‌ای در نمایشگرهای قرارگیرنده روی سر مانند هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و عینک‌های واقعیت افزوده (AR) مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ماه ژانویه، HTC از HTC Vive Pro Eye رونمایی کرد که از فناوری تعقیب چشم بهره می‌برد. این هدست واقعیت مجازی در تابستان ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد.

چه کاربردهای دیگری برای این فناوری در نظر دارید؟ به نظر شما آینده این فناوری چه خواهد بود؟ آیا این فناوری می‌تواند رابط‌های کاربری را متحول کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات