با عملکرد کم‌نظیر فولکس‌واگن I.D. R، پژو به‌دنبال رکوردشکنی دوباره است؟

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
ابرخودروِ برقی فولکس‌واگن I.D. R رکورد سرعت پژو را در مسابقات هیل‌کلایمب شکست؛ ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی باردیگر به‌دنبال ثبت رکورد دیگری در آینده است.
تبلیغات

فولکس‌واگن در مسابقات صعود تپه‌ (Hill Climb) پایکس‌پیک رکورد کم‌نظیری به‌نام خود ثبت کرد. این خودروساز آلمانی در مسابقات مذکور با ابرخودروَ I.D. R موفق شد دو رکورد سرعت ثبت کند؛ اما می‌توانست مسیر مسابقه را در زمانی کمتر از ۸ دقیقه نیز طی کند. این نخستین‌باری بود که خودرویی می‌توانست در مسابقات صعود تپه مسیر تقریبا ۲۰ کیلومتری با ۱۵۶ پیچ و در ارتفاع ۴۳۰۰ متری از سطح دریا را به‌پایان برساند. ویدئوهایی که از این رکوردگیری منتشر شد، به‌وضوح شاهکار باورنکردنی ابرخودروِ برقی فولکس‌واگن را به‌نمایش می‌گذارد. 

Volkswagen I.D. R / فولکس واگن پایکس پیک

باوجوداین، شرکت پژو که از رقبای شکست‌خورده‌ی فولکس‌واگن در رکوردگیری صعود تپه‌ی سال گذشته به‌شمار می‌رفت، چندان از این رکورد سرعت متحیر نشده است. این خودروساز فرانسوی معتقد است ابرخودروِ آلمانی خیلی بهتر از این‌ها می‌توانست ظاهر شود و حتی رکورد سریع‌تری به‌نام خود ثبت کند. 

Volkswagen I.D. R / فولکس واگن پایکس پیک

برونو فامین، مدیر پژو اسپرت گفت:

رکورد ۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۱۴۸ هزارم ثانیه‌ی فولکس‌وگن I.D. R کمی ناامیدکننده است. شخصا از فولکس‌واگن خیلی ناامید شدم؛ چون می‌توانست خیلی بهتر از این عمل کند. این ابرخودرو حداقل می‌توانست بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مسیر را زودتر طی کند و به خطِ‌پایان برسد. 
Volkswagen I.D. R / فولکس واگن پایکس پیک

شایان ذکر است فولکس‌واگن I.D. R توانست پژو ۲۰۸ T16 را با ۱۷ ثانیه اختلاف در مسابقات صعود تپه‌ی پایکس‌پیک شکست دهد. همچنین، رکورد پژو تقریبا پنج سال قبل از رکورد سرعت فولکس‌واگن ثبت شده است. باتوجه‌به نکات ذکرشده، می‌توان درک کرد پژو هنوزهم به رکوردشکنی جدید فکر می‌کند. 

Volkswagen I.D. R / فولکس واگن پایکس پیک
حتی اگر با پیشرانه‌ی بنزینی هم بخواهید، می‌توانید این رکورد سرعت را بشکنید و آن را ارتقا دهید؛ اما اگر به فکر بازاریابی موفق باشیم، خودروِ برقی گزینه‌ی مناسب‌تری است. البته اگر بخواهیم هزینه‌ی چنین کاری را تأمین کنیم، به مدیرعامل باید ثابت کنیم که رکوردشکنی اینچنینی ارزش سرمایه‌گذاری دارد. 

با تمام این‌ها، آیا پژو قصد دارد باردیگر به پایکس‌پیک برود و ثابت کند می‌تواند رکوردی بهتر از فولکس‌واگن به‌دست آورد؟ فامین در‌این‌باره گفت:

این پیشنهاد ارائه شده؛ اما هدف فعلی شرکت نیست.

توسعه‌ی خودرویی که بتواند رکورد جدیدی در مسابقات صعود تپه‌ی پایکس‌پیک ثبت کنند، به بودجه‌ی هنگفتی نیاز خواهد داشت. 

Volkswagen I.D. R / فولکس واگن پایکس پیک

نبود اطمینان در پاسخ فامین نشان‌دهنده‌ی این است که پژو حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد که در‌حال‌حاضر، کاملا درک‌کردنی نیست. بااین‌حال، چه کسی می‌داند شاید سال آینده یا همین امسال شیر فرانسوی را در مسابقات صعود تپه ببینیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات