اپل واچ تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ردیاب خواب مجهز می‌شود

جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
‌براساس آخرین گزارش‌ منتشرشده از سوی بلومبرگ، اپل واچ تا ۲۰۲۰ میلادی به قابلیت ردیابی خواب مجهز می‌شود.
تبلیغات

در طی سال‌های اخیر قابلیت‌های جدیدی به اپل واچ اضافه شده است. پیش‌تر گفته شد که اپل واچ قدرت پایش ضربان قلب کاربر را درکنار قابلیت‌های دیگری همچون GPS، حسگر فشار سنج، الکتروکاردیوگرام و تشخیص سقوط دارد.

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن ویژگی ردیابی خواب به اپل واچ است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ میلادی این ویژگی جدید از سوی کوپرتینونشین‌ها معرفی شود. 

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

با یک بار شارژ کردن کامل ساعت‌های هوشمند فعلی اپل، کاربران می‌توانند حدود یک روز از شارژ آن استفاده کنند. اما معمولا باتوجه به کاربردهای مختلفی که از اپل واچ گرفته می‌شود، روی ۱۸ ساعت تأمین شارژ می‌توانیم حساب کنیم و اپل نیز همین حدود زمانی را تأیید می‌کند. در نتیجه برای ردیابی خواب داشتن ۱۸ ساعت شارژ قطعا کفایت می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد اضافه کردن ویژگی ردیابی خواب بدین معنی است که اپل قصد دارد مدت زمان کار کردن شارژدهی باتری ساعت‌های هوشمند خود را به بیش از یک روز افزایش دهد. حتی ممکن است به‌دنبال راهکارهایی برای محدودکردن مصرف انرژی در اپل واچ باشد. باتوجه‌به پیشرفت‌های اخیر در کوچک‌سازی تراشه‌ها، این احتمال وجود دارد که مصرف شارژ باتری کمتر شده باشد و احتمال اینکه کوپرتینونشین‌ها، اپل واچ را با طول عمر بیشتر باتری یا کاهش مصرف انرژی به بازار عرضه کنند، بسیار زیاد است. 

براساس گزارش بلومبرگ، اپل طی چند ماه گذشته ویژگی ردیابی خواب را در دفتر محرمانه‌اش در نزدیکی دفتر مرکزی اپل، مورد بررسی قرار داده است. در ماه می ۲۰۱۷ میلادی، اپل ردیاب خواب Beddit را معرفی کرد. فعالیت‌های فعلی کوپرتینونشین‌ها، امتداد همان پروژه‌های قبلی ردیابی خواب هستند. باوجودی که به‌نظر می‌رسید اپل در فصل پاییز، ویژگی ردیابی خواب را در ساعت‌های هوشمند خود معرفی کند، اما ظاهرا علاقه‌مندان باید تا سال ۲۰۲۰ و تا زمان رونمایی اپل واچ ۶ منتظر بمانند.

ردیابی خواب و عمر کم باتری در فهرست اموری هستند که اپل برای رسیدگی در ساعت هوشمند خود درنظر گرفته است تا بتواند در رقابت بازار پیروز میدان شود. ساعت هوشمند فیت‌بیت، قابلیت اندازه‌گیری مدت زمان خواب و کیفیت خواب را داراست. سنسورهای این گجت پوشیدنی براساس حرکت کردن کاربر در خواب، این دو ویژگی را پایش می‌کنند و داده‌های مربوطه به حرکات کاربر را به گوشی و اپلیکیشن سازگار با گجت ارسال می‌کنند. ردیاب‌ خواب Beddit نیز در تخت‌خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند داده‌های مربوط‌به زمان خواب و بیداری کاربر را با استفاده از بلوتوث به گوشی آیفون وی ارسال کند.

اپلیکیشن Health گوشی‌های آیفون می‌توانند از ردیاب خواب Beddit و دیگر ردیاب‌های خواب پشتیبانی کرده و داده‌های مربوطه را دریافت و مدیریت کنند. چنین ابزارهایی به کاربر کمک می‌کنند تا بتواند در ساعت مشخصی از خواب بیدار شود یا به خواب برود و در اصل مدیریت خواب کاربر را برعهده دارند. هنوز مشخص نیست اپل قصد دارد ویژگی جدیدی به ردیاب خواب اپل واچ اضافه کند و از فناوری‌ها و تحقیقات پزشکی نوین و پیشرفته‌تری در طراحی و توسعه‌ی آن استفاده کند یا خیر. باید صبر کنیم ببینیم کوپرتینونشین‌ها چه تصمیمی برای ساعت هوشمند خود گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات