سقوط اپل به پله‌ی هفدهم در فهرست نوآورترین شرکت‌ها

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی فست کامپانی سالانه در فهرست معروف خود، نوآورترین شرکت‌ها را معرفی می‌کند؛ اپل که زمانی صدرنشین این فهرست بود، اکنون به پله‌ی هفدهم سقوط کرده است.
تبلیغات

طی فهرست سالانه‌ای که توسط مجله‌ی فست کامپانی در چهارشنبه‌ی اخیر منتشر شد، اپل به‌لطف طراحی تراشه جدیدش، توانست جایگاه هفدهم را از آن خود کند. تراشه‌ی A-12 Bionic مجهز به ۶.۹ میلیارد ترانزیستوردر یک بسته‌بندی منحصر‌به‌فرد است که در پردازش‌های مربوط‌به کاربردهای هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و عکاسی، عملکرد موثری دارد. هری مک‌کراکن، ویراستار بخش فناوری مجله‌ی فست کامپانی در این خصوص نوشته است:

چشم‌گیرترین محصول جدید اپل در سال ۲۰۱۸، دیگر گوشی یا تبلت نیست. بلکه یک تراشه‌ است که A12 بایونیک نام دارد. در یک برهه‌ی زمانی‌که شرکت‌ها سعی داشتند با ارتقای محصولات خود مشتریان را به خریداری آن‌ها تشویق کنند، اپل طی یک جهش غافل‌گیرانه، کاهش درآمد حاصل از بازار کساد گوشی‌‌های آیفون را به وسیله‌ی طراحی مبتکرانه‌ی تراشه‌ی جدید خود جبران کرد. این تراشه، نسل کاملا جدید از تجربه‌ای انکارنشدنی است.

سال گذشته، اپل گوشی آیفون XS مجهز به تراشه‌ی۷ نانومتری A12 بایونیک با طراحی فوق فشرده‌ی ۶ هسته‌ای را وارد بازار کرد؛ بنا بر گزارش اپل، این تراشه دارای دو هسته‌‌ی رده بالا است که در مقایسه با A11 بایونیک سال ۲۰۱۷،  ۱۵ درصد سرعت عملکرد بیشتری دارد. ضمن اینکه تراشه‌ی جدید ۴۰ درصد انرژی کم‌تری مصرف مصرف می‌کند. دراین‌میان، بنچمارک‌ها ضمن تأیید ادعاهای اپل نشان داده‌اند که پردازنده‌ی سیستم‌های دسکتاپ بعضی از سازندگان رقیب هم بهبود فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

تراشه اپل

در فهرست فست کامپانی، شرکت‌هایی مانند والت دیزنی و انجمن ملی بسکتبال (NBA) توانسته‌اند جایگاه‌های قبل از اپل را تصاحب کنند. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری مانند علی بابا (Alibaba)، اسکویر (Square)، توییچ(Twitch)، شاپیفای(Shopify)، انکورفری (AnchorFree) و پلوتون (Peloton) هم موفق به پشت سر گذاشتن این صدرنشین سابق شده‌اند. نخستین و دومین جایگاه این فهرست هم مربوط‌به شرکت‌ چینی Meituan Dianping و شرکت سنگاپوری Grab است. این شرکت‌ها سوپر اپلیکیشن‌های مربوط‌به تراکنش‌های مالی را ارائه می‌دهند.

سال گذشته، اپل رویکرد بلندپروازانه‌ی خود را به صنعت مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار معطوف کرد. پردازنده‌های سری A این شرکت، مانند دیگر پیش‌گام‌های اپل CareKit، Apple Music و AI با تحسین منتقدان رو‌به‌رو شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات