اولین کامیون‌های برقی ولوو تولید شدند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ولوو با تحویل اولین سری از کامیون‌های الکتریکی خود سرانجام این کامیون‌ها را به واقعیت تبدیل کرده و آن‌ها را عملیاتی کرد.
تبلیغات

ولوو بالاخره موفق شد با تحویل اولین کامیون الکتریکی جدید خود به مشتری، رسما کامیون‌های الکتریکی خود را به مرحله‌ی عملیاتی وارد کند. این خودرو در کارخانه‌ی بازیافت زباله‌ی سوئدی به‌نام Renova و شرکت زیرمجموعه‌ی آن به‌نام TGM که در کار پخش فعالیت دارد به خدمت گرفته شود.

volvo electric trucks

این کامیون تمام الکتریکی جدید سایز کوچکی دارد اما ولوو خانواده‌ی کامل کامیون‌های برقی خود را با نام سری FL Electric و FE Electric تا نیمه‌های سال جاری میلادی تکمیل خواهد کرد. بازار اروپا اولین بازاری است که این کامیون‌ها را دریافت خواهد کرد و تجربه‌ی عملیاتی کردن کامیون‌های دارای آلایندگی صفر به‌نام قاره‌ی سبز ثبت خواهد شد.

volvo electric trucks

راجر آلم مدیر ولوو تراک در این مورد گفته است:

رابطه‌ی قوی و نزدیک ما با رانندگان و مشتریانمان در توسعه‌ی خودروهایمان نقش بسیار مهمی دارد و ما در توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، فاکتورهای مد نظر مشتریان همانند شعاع حرکتی، توانایی‌های حرکتی و حتی توانایی حمل بار این کامیون‌ها تماما در خودروهای جدیدمان لحاظ شده‌اند.

رانندگان کامیون‌ها این فرصت را داشتند تا پیش از تحویل گرفتن خودروهای خود تجربه‌ی رانندگی با کامیون‌ برقی را به دست آورند که این کار تحت یک برنامه‌ی جامع تجربه‌ی رانندگی و تمرین استفاده از این کامیون‌ها انجام شد. به‌گفته‌ی مدیر ولوو تراک رانندگان این کامیون‌ها از عملکرد آن‌ها به‌خصوص بی‌صدایی و شتاب‌گیری آنی خودروهای برقی بسیار رضایت داشتند. برنامه‌ی بعدی ولوو کاهش آلایندگی و تاثیر منفی زیست‌محیطی کامیون‌ها دیزلی و بنزینی این شرکت است.

volvo electric trucks

نبود دود و گاز‌های آلاینده در کامیون‌های برقی به‌جز مسائل زیست‌محیطی یک مزیت دیگر نیز دارد و آن سالم‌تر شدن محیط کار رانندگان و مراکز صنعتی است. ضمن اینکه این کامیون‌ها دیگر آلودگی صوتی نیز ندارند و همه‌ی این‌ها از مزایای غیرقابل انکار خودروهای برقی هستند.

در حال حاضر کامیون‌های برقی ولوو دو مدل هستند که یکی از آن‌ها به‌نام FL Electric در کلاس کامیون‌های GVW قرار می‌گیرد و ظرفیت آن ۱۷ تن است. مدل دیگر با نام FE Electric که قدرت بیشتری دارد دارای وزن نهایی ۲۷ تن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات