آیفون 2019 با قابلیت شارژ بی‌سیم دوطرفه و باتری بزرگ‌تر معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
آیفون ۲۰۱۹ اپل می‌تواند به‌صورت بی‌سیم سایر دستگاه‌ها را شارژ کند و از باتری بزرگ‌تر و بدنه‌ی شیشه‌ای گلس مات بهره می‌برد.
تبلیغات

براساس گزارش مینگ چی‌کو، تحلیلگر  TF International Securities، آیفون‌ ۲۰۱۹ از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با آیفون‌های فعلی بازار نخواهد داشت، اما با مشخصات فنی آن پیشرفته‌تر خواهند بود.

انتظار می‌رود، آیفون ۲۰۱۹ با بدنه‌ی گلس مات و بهر‌ه‌مندی از فناوری‌های جدیدی همچون شارژ بی‌سیم دوطرفه، افزایش پهنای باند برای زمان‌هایی که در مکان‌های بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین دوربین سه‌گانه به بازار معرفی شود.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شده بود، اپل در حال تست آیفون‌ ۲۰۱۹ با دوربین‌ سه‌گانه و درگاه USB-C است. مینگ‌چی گو در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده و ادعا می‌کند که تمام مدل‌های آیفون ۲۰۱۹ از درگاه اتصال لایتنینگ به‌جای پورت USB-C استفاده می‌کنند. پیش‌تر نیز گفته شده بود که آیپد پرو جدید اپل می‌تواند آیفون را ازطریق پورت USB-C شارژ کند. همچنین انتظار می‌رود اپل کماکان آیفون‌های ۲۰۱۹ را با دوربین TrueDepth و بریدگی بالای نمایشگر به بازار عرضه کند.

براساس گزارش مینگ چی‌کو انتظار می‌رود که دوربین TrueDepth برای آنکه بتواند تشخیص چهره را در فیس‌آیدی با کیفیت بالاتری به‌انجام برساند، ارتقا یافته است. انتظار می‌رود آیفون ۲۰۱۹ با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD، با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی معرفی شوند. در این صورت شاهد رونمایی از گوشی‌های آیفونی خواهیم بود که نسبت به آیفون XR با حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی ارتقا یافته‌تر هستند. مینگ‌‌چی کو در ادامه‌ی گزارش خود گفته که گوشی هوشمند آیفون پرچم‌دار از دوربین سه‌گانه با لنزهای واید، تله‌فوتو و اولترا واید بهره خواهد برد. ولی هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست که نسخه‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی با نمایشگر OLED با چند دوربین رونمایی شوند. پیش‌تر نیز گفته شده بود که آیفون ۲۰۱۹ بالارده دارای نمایشگر اولد و دوربین سه‌گانه خواهد بود

در بخشی از گزارش مینگ چی‌کو به این موضوع نیز اشاره شده که آیفون‌های ۲۰۱۹ با پهنای باند اولترا واید در حین حرکت یا در محیط‌های بسته، با بدنه‌ی گلس مات و باتری‌های بزرگ‌تر معرفی می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌توجه آیفون ۲۰۱۹، شارژ بی‌سیم دوطرفه یا bilateral wireless charging است. شارژ بی‌سیم دوطرفه باعث می‌شود گوشی آیفون بتواند سایر دستگاه‌های بی‌سیم را شارژ کند و عملکردی شبیه پد شارژر بی‌سیم داشته باشد. 

پیش‌تر گفته شده ‌بود که کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه‌ی دوربین سه‌بعدی در پنل پشتی هستند که به‌جای استفاده از سیستم پروژکتور نقطه‌ای آیفون ۱۰، از فناوری لیزر استفاده می‌کند. مینگ چی‌کو در گزارش خود به این موضوع اشاره‌ای نکرده است. همین ویژگی باعث می‌شود که آیفون ۲۰۱۹ تنها برای تصویربرداری مورد استفاده قرار نگیرد و در حوزه‌ی واقعیت افزوده نیز کارایی داشته باشد. توجه داشته باشید که محدوده‌ی تاثیرگذاری آن تنها ۱۵ فوت برابر با ۴.۵۷۲ متر است.

اخبار غیررسمی مختلفی از تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون در مورد گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ اپل منتشر شده است. یکی از موضوعات مورد توجه در این اخبار، تصمیم کوپرتینونشین‌ها برای عرضه‌ی دستگاه خود با پورت USB-C است. پیش‌تر نیز گفته شده بود که اپل در حال تست آیفون‌ ۲۰۱۹ با دوربین‌ سه‌گانه و درگاه USB-C است. در این صورت تمام دستگاه‌های اپل می‌توانند برای انتقال داده و همچنین شارژ شدن از این پورت استفاده کنند. در سال ۲۰۱۲ میلادی وقتی اپل کانکتور ۳۰ پین را به درگاه لایتنینگ تغییر داد، کاربران اظهار نارضایتی داشتند و برای اتصال برخی لوازم جانبی با مشکل رو‌به‌رو شده بودند.

انتظار می‌رود آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل در رویدادی ماه سپتامبر (شهریورماه) رونمایی شوند و خیلی زود بعد از مراسم معرفی، شاهد عرضه‌ی دستگاه‌های جدید اپل به بازار خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات