بی ام و X3 M و X4 M مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مطالعه 5 دقیقه
بی‌ام‌و برای سال ۲۰۲۰، مدل‌های M از X3 و X4 را با قدرت ۴۷۳ اسب بخاری روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره بی‌ام‌و مدل‌های قدرتمند و سریع کراس‌اورهای X3 و X4 M Power رونمایی کرد. این خودروها با نام X4M و X3M به بازار خواهند آمد و به جز پیشرانه‌ی قدرتمند از سیستم تعلیق بهینه‌سازی‌شده نیز بهره‌مند خواهند بود.

BMW X3 M

مهم‌ترین تغییر این مدل‌ها نسبت به مدل‌های عادی افزایش قدرت موتور بوده است. بی‌ام‌و برای این منظور از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی در این مدل‌ها استفاده کرده که به دو عدد توربوشارژر مجهز بوده و می‌تواند ۴۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. اگر این قدرت نیز از نظر کسی کافی نباشد بی‌ام‌و مدل‌های ویژه‌ی کامپتیشن را نیز عرضه خواهد کرد که قدرت موتور آن‌ها به ۵۰۳ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است.

BMW X3 M

کراس‌اورهای اسپرت جدید بی‌ام‌و به‌گفته‌ی این خودروساز می‌توانند سرعت خود را در ۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. حداکثر سرعت این خودروها نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته در صورت سفارش پکیج M Drivers Package این محدودکننده حذف شده و خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت مدل‌های Competition نیز به ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

BMW X3 M

درکنار این پیشرانه‌ی قدرتمند، بی‌ام‌و از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار استفاده کرده است که امکان تعویض دستی دنده‌ها را نیز با استفاده از شیفترهای پشت فرمان برای راننده فراهم می‌کند. این جعبه‌دنده از سری استپ‌ترونیک M بوده و سرعت عمل بالایی دارد. پس از آن به سیستم چهارچرخ محرک هوشمند M xDrive می‌رسیم که می‌تواند نیرو را به‌صورت هوشمند به هر چهارچرخ خودرو منتقل کند. راننده همچنین این امکان را دارد تا انتخاب کند نیروی موتور تنها به چرخ‌های عقب یا تنها چرخ‌های جلو ارسال شود.

BMW X3 M
BMW X3 M
BMW X3 M
BMW X3 M
BMW X3 M

سیستم چهارچرخ محرک این مدل‌ها کارایی بالایی دارد به‌طوری‌که هم برای رانندگی روزمره مناسب بوده و هم به‌خوبی می‌تواند یک رانندگی اسپرت با حداکثر چسبندگی را در پیست مسابقه فراهم کند. بی‌ام‌و حتی یک حالت رانندگی مخصوص دریفت با نام Drift Mode نیز در تنظیمات سیستم چهارچرخ محرک این مدل‌ها تعبیه کرده است.

کمک فنرهای این مدل‌ها از نوع هوشمند با تنظیم الکترونیکی است و امکان تنظیم کردن آن‌ها در سه حالت رانندگی مختلف کامفورت، اسپرت و اسپرت + وجود دارد. باتوجه‌به عملکرد بالاتر این مدل‌ها برای مهار آن‌ها سازنده اقدام به تقویت ترمزهای کرده است و به همین منظور از دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر با سایز ۱۵.۶ اینچ در جلو و ۱۴.۶ اینچ در عقب استفاده شده که درون رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته‌اند. مدل کامپتیشن به رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی مجهز است.

BMW M4 M

از نظر ظاهری این مدل‌ها مشخصه‌ای سری M Power را دارند و جلوپنجره‌ی متفاوت و نشان M روی بدنه‌ی آن‌ها به چشم می‌خورد. یک اسپویلر نیز روی صندوق عقب نصب شده است. خریداران این خودروها می‌توانند ۷ رنگ مختلف را برای بدنه‌ی اتومبیل خود انتخاب کنند.

BMW M4 M

با قدم نهادن به داخل کابین تمامی مشخصه‌های خودروهای M پاور مانند صندلی‌های اسپرت با لوگوی M روی پشت سری‌ها، تزیینات آلومینیومی و کربنی مشکی، فرمان اسپرت چرمی M به چشم می‌خورند. با وجود اینکه مدل‌های X4M و X3M خودروهای اسپرتی هستند اما از اصل خود دور نشده‌اند و همچنان خودروهایی کاربردی نیز هستند به طوری که با وجود دارا بودن صندلی‌های اسپرت اما همچنان امکان تا کردن صندلی‌ها برای افزایش فضای بار وجود دارد.

BMW M4 M
BMW M4 M
BMW M4 M
BMW M4 M
BMW M4 M
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات