تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ نسخه TRD معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش ریسینگ و تیونینگ رسمی تویوتا موسوم به TRD، اولین کیت بدنه‌ی مفهومیِ رسمی از نسل جدید سوپرا را به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

نسل پنجم پرچم‌دار اسپرت تویوتا پس از سال‌ها انتظار، در نمایشگاه خودروِ دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد. سوپرا مدل ۲۰۲۰ با کد A90 براساس مدل مفهومی FT-1 طراحی و با همکاری نزدیک و مستقیم بی‌ام‌و تولید شده است.

بسیاری از علاقه‌مندان با رونمایی نسل جدید سوپرا، استفاده از قطعات بی‌ام‌و در بخش‌های مختلف قوای فنی و کابین را نقد کردند. درواقع برخلاف چهار نسل گذشته، در مدل ۲۰۲۰ تویوتا سوپرا از پیشرانه‌ی ساخت بی‌ام‌و استفاده شده است و خبری از فصل جدید افسانه‌ی JZ نیست. بااین‌حال، طرفداران خودروهای ژاپنی همیشه یک نکته را درنظر دارند: همکاری نزدیک خودروسازان و شرکت‌های تیونینگ در ژاپن بی‌هدف نیست. درست مانند نسل چهارم، در مدل ۲۰۲۰ سوپرا هم قطعات افترمارکت و پروژه‌های تیونینگ فنی و ظاهری نقش مهمی در فروش و محبوبیت این کوپه‌ی اسپرت ایفا خواهند کرد.

GR Supra Performance Line Concept TRD

سه هفته از رونمایی سوپرا ۲۰۲۰ گذشت و اولین دستگاه تولیدی با قیمت ۲،۱۰۰،۰۰۰ دلار حراج شد و حالا بخش تیونینگ رسمی تویوتا با نام TRD در اولین نمایشگاه تیونینگ ژاپن سال ۲۰۱۹، محصولی ویژه رونمایی می‌کند. بسته‌ی آیرودینامیک TRD برای نسل جدید تویوتا سوپرا با نام کامل GR Supra Performance Line Concept TRD اولین نمونه‌ی رسمی تیونینگ ظاهری این خودرو محسوب می‌شود. البته، کیت بدنه‌ی TRD مدلی مفهومی است و براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت بخش تیونینگ تویوتا، این بسته هنوز تکمیل نشده است.

GR Supra Performance Line Concept TRD
GR Supra Performance Line Concept TRD
GR Supra Performance Line Concept TRD
GR Supra Performance Line Concept TRD
GR Supra Performance Line Concept TRD

تیم مهندسی TRD در اولین مرحله، فقط به تغییرات ظاهری بدنه و بهبود آیرودینامیک بسنده کرده است. تمام قطعات جدید در اسپویلر جلو، بالچه‌های جلو، رکاب، پنل برجسته درها، بالچه‌ی عقب و اسپویلر عقب از جنس فیبرکربن هستند. درکنار جراحی فیبرکربن TRD، رینگ‌های آلومینیومی و سبک‌وزن سفارشی ۱۹ اینچ سیاه‌رنگ هم در لاستیک‌های بزرگ میشلن جا خوش کرده‌اند. همان‌طورکه پیش‌تر ذکر شد، متخصص‌های TRD فقط به بخش آیرودینامیک تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ پرداخته‌اند و قوای فنی و پیشرانه‌‌های ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری و ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بی‌ام‌و با قدرت‌های ۳۳۵ و ۲۵۸ اسب‌بخار دست‌نخورده باقی مانده است. گفتنی است نمونه‌ی ۱۹۴ اسب‌بخار ۴ سیلندر این پیشرانه هم برای خودرو مذکور درنظر گرفته شده است. درحال‌حاضر، فروش نسل جدید تویوتا سوپرا با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر فقط در ژاپن تأیید شده است.

GR Supra Performance Line Concept TRD

تیم مهندسی TRD با رونمایی کیت بدنه‌ی آیرودینامیک، پیش‌نمایشی از انواع بسته‌های ساده و پیچیده‌ی آینده ارائه می‌دهد. بسیاری از تیونرهای معتبر ژاپنی درکنار برندهای اروپایی و آمریکایی منتظر عرضه‌ی این مدل و تولید بسته‌های مخصوص به‌خود هستند. برخی شرکت‌های تیونینگ، مانند پرایر دایزاین (Prior Design)، با رونمایی رندرهای جذاب به پیشواز جدیدترین خودروِ اسپرت ژاپن رفته‌اند. بدون شک، بخش زیادی از نمایشگاه SEMA 2019 دراختیار پروژه‌های تیونینگ متنوع از تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ خواهد بود.

ویدئویی که در پایان مطلب مشاهده می‌کنید، نگاهی کوتاه به غرفه‌ی تویوتا در نمایشگاه تیونینگ اوساکا (Osaka Auto Messe) است. در این نمایشگاه، انواع مدل‌های سوپرا درکنار محصولات دیگر TRD به‌نمایش گذاشته شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات