کوالکام و مایکروسافت پیش‌گامان تغییر و تحول فضاهای کاری آتی هستند

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
کوالکام و مایکروسافت با استفاده از فناوری‌های مبتنی‌بر واقعیت ترکیبی و قابلیت‌های شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G، فضاهای کاری آتی را متحول می‌کنند.
تبلیغات

در آینده‌ی نزدیک، تغییرات عمده‌ای در دفترها و محیط‌های کاری به‌وجود خواهد آمد و با رشد فناوری‌های نوین، در محیط‌های کاری آتی تعامل و همکاری بیشتری را درمقایسه‌با محیط‌های کاری فعلی شاهد خواهیم بود. در کنفرانس سالیانه‌ی Snapdragon Summit، مایکروسافت و کوالکام دیدگاه‌های جدیدی درباره‌ی طراحی دفاتر کاری مطرح کردند. آخرین پیشرفت‌های فنی دو شرکت نقش پررنگی دراین‌زمینه دارد.

کوالکام و مایکروسافت

جدیدترین تراشه‌ی واقعیت ترکیبی XR2 کوالکام، نخستین تراشه با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و معرفی اسنپدراگون 8cx و 7cx برای استفاده در سیستم‌های کامپیوتری، می‌توانند زمینه‌ساز تغییرات و تحولاتی اساسی در طراحی دفاتر کاری باشند.

نیکول دزن، مدیرکل بخش فروش و مشتریان مایکروسافت در انگلستان و ایرلند، درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

تغییر و تحول دیجیتالی پدیده‌ای است که شرکت‌ها با آن درگیر هستند و چنین تغییراتی موفقیت‌‌‌ها و شکست‌های شرکت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. درصورتی‌که کاربران با کمک فناوری توانمندتر شوند و بتوانند با کمک فناوری کارهای بیشتری انجام دهند، مشکلات بیشتری را در کار خود حل‌وفصل می‌کنند و درکنار آن، جذابیت‌های بیشتری به زندگی آن‌ها وارد می‌شود. قطعا چنین فناوری‌هایی با استقبال درخورتوجهی مواجه می‌شود.

دزن حین صحبت‌هایش تأکید کرد تراشه‌های جدید 7cx و 8cx کوالکام می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود عملکرد دستگاه‌ها شود و انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۰، این تراشه‌ها در دستگاه‌های بیشتری به‌کار برده شوند. دستگاه‌هایی ویندوزی همچون سرفیس پرو ایکس از تراشه‌های جدید بهره می‌برند؛ البته کوالکام و مایکروسافت با محدودیت‌هایی در طرح‌های توسعه‌ای خود مواجه هستند. دزن درادامه خاطرنشان کرد:

فناوری‌های نوین باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری می‌شوند و گروه‌های مختلفی اعم از کارگران خطوط تولید و دانشجویان سراسر جهان و صاحبان کسب‌وکار از فناوری‌های نوین بهره‌مند خواهند شد. تراشه‌‌های قدرتمند اسنپدراگون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دراختیار دستگاه‌های پرچم‌دار قرار می‌دهند که امید می‌رود به‌زودی دستگاه‌هایی ارزان‌تر نیز با چنین تراشه‌هایی به بازار عرضه شوند. 

گفتنی است مایکروسافت از توسعه‌ی نرم‌افزاری نیز پشتیبانی می‌کند. دزن در بین صحبت‌هایش اضافه کرد Device As A Service مایکروسافت نه‌تنها سخت‌افزار بلکه پلتفرم‌های نرم‌افزاری مانند ویندوز ۱۰ و آفیس ۳۶۵ و آژور را ارائه می‌دهد که می‌تواند تا حد زیادی منابع IT را در کسب‌وکارهای مختلف کوچک و بزرگ آزاد کند و درکنار آن، چشم‌اندازهای بهتر و مناسب‌تری به سازمان‌ها و شرکت‌‌ها ارائه دهد. دزن درادامه اعلام کرد: 

صاحبان مشاغل می‌توانند ازطریق فناوری‌های نوین، ارتباط ایمن‌تری با کاربران و دستگاه‌های دیگر برقرار کنند. تغییر و تحول دیجیتالی درکنار فناوری‌های هوشمند همواره در کانون توجه قرار داشته‌‌اند و با همکاری مایکروسافت و کوالکام، انتظار می‌رود رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های هوشمند سریع‌تر و با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر و البته کاربردی‌تر به بازار عرضه شود. 
کوالکام و مایکروسافت

میگوئل نوئز، مدیر ارشد بخش محصولات کوالکام، صحبت‌های دزن را تأیید کرد و توضیح داد شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G می‌تواند فرصت‌های شغلی متنوعی ایجاد کند. وی اضافه کرد شبکه‌ی اینترنت 5G بستر مناسبی برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه‌ی دیجیتال فراهم می‌کند و صاحبان مشاغل می‌توانند ازطریق شبکه‌های  ،mmWave بهره‌وری و امنیت و قابلیت‌های تعامل خود را با سایر شرکت‌ها افزایش دهند. تراشه‌ی واقعیت ترکیبی XR2 کوالکام، نخستین پردازنده‌ با قابلیت پشتیبانی از 5G، نه‌تنها در حوزه‌هایی همچون گیمینگ و تجربه‌ی بهتر تماشای ویدئو استفاده می‌شود؛ بلکه در حوزه‌ی کسب‌وکار نیز مزایای خوبی به‌همراه خواهد داشت. 

درکنار آنچه گفته شد، فناوری‌های نوین می‌توانند فرصتی برای تعامل گسترده در دنیای مجازی ایجاد کنند. در جریان سخنرانی دزن، دمو نمایشی متخصصان VR Spatial به‌نمایش گذاشته شد که نشان می‌داد کارمندان اداری با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانند به‌صورتی متفاوت در جلسات کاری شرکت کنند و ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را به‌اشتراک بگذارند. چنین رویکردهایی کمک می‌کند کارمندان بیش از گذشته بتوانند از جزئیات پروژه‌ها باخبر باشند و بخت موفقیت بیشتری برای خود رقم بزنند.

فناوری‌‌های نوین به سازمان‌‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنند و رفت‌و‌آمدهای بی‌دلیل برای گفت‌وگو درباره‌ی پروژه نیز حذف شود. کوالکام با همکاری Deutsche Telekom روی توسعه‌ی فرایند دیگری با فناوری‌های نوین کار می‌‌کند. در رویداد کوالکام، دمو دیگری نمایش داده شد که فردی را با هدست XR نشان می‌داد. این فرد می‌توانست ازطریق هدست در زمان واقعی و از راه دور از فرایند تعمیر خودرو خراب باخبر شود.

چنین رویکردهایی نه‌تنها باعث رضایت مشتریان می‌شود؛ بلکه به موفقیت بیشتر کسب‌وکارها کمک می‌کند. ظاهرا در آینده‌ی نزدیک، شاهد تغییراتی در محیط‌های کاری و فرایندهای انجام کار خواهیم بود که بی‌شک مدیون تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون کوالکام و فناور‌ی‌های نوین این شرکت خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات