محبوبیت ۲/۵ برابری پردازنده‌های AMD نسبت به دو سال قبل

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آخرین نظرسنجی سخت‌افزاری استیم، تعداد گیمرهایی که از پردازنده‌های AMD استفاده می‌کنند تا ۲۰ درصد افزایش یافته و این آمار از ابتدای سال گذشته ۲/۵ برابر شده است.
تبلیغات

نظرسنجی نوامبر ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که ۲۰/۵ درصد از کاربران Steam با پردازنده‌ی AMD و ۷۹/۵ درصد با پردازنده‌ی اینتل در حال کار هستند. اگر به دو سال قبل یعنی ابتدای سال ۲۰۱۸ بازگردیم فقط ۸ درصد گیمرها از پردازنده‌های AMD استفاده می‌کردند. اما پس از عرضه‌ی انبوه پردازنده‌های نسل دوم Ryzen در ژوئن ۲۰۱۸، این آمار به ۱۶/۶ درصد رسید.

از تابستان گذشته، AMD همچنان به بهبود روند خود در زمینه‌ی پردازنده‌ها در استیم با روشی ثابت ادامه داده است. در نهایت به‌دنبال عرضه‌ی نسل سوم Ryzen در ژوئیه سال جاری، این آمار ۲ درصد دیگر افزایش یافته و به افزایش ۲۰ درصدی کاربران گیمر AMD رسیده است.

از سوی دیگر ۱۵/۴۸ درصد از گیمرهای استیم از کارت گرافیک AMD استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که ۷۴/۵۵ درصد گیمرها از کارت‌های گرافیک انویدیا و ۹/۸۳ درصد از اینتل بهره می‌برند. به‌طور کلی در زمینه‌ی کارت‌های گرافیک، AMD رشد چندانی را شاهد نبوده و در دو سال گذشته با همین ۱۵ درصد از گیمرها به کار خود ادامه داده است.

کارت‌های گرافیک RX 580 و RX 570 محبوب‌ترین مدل‌های AMD محسوب می‌شوند و سری RX 5000 امسال نتوانستند پیشرفت زیادی داشته باشند. در نهایت مدل RX 5700 XT فقط ۰/۲۲ درصد افزایش کاربران را به‌همراه داشته و محبوبیت به‌دست آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات