جرمی کلارکسون، گرتا تونبرگ را احمق توصیف کرد

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جرمی کلارکسون، مشهورترین خبرنگار و مجری خودرویی جهان، از گرتا تونبرگ، فعال محیط‌زیست سوئدی، به‌شدت انتقاد کرد و او را احمق نامید.
تبلیغات

جرمی کلارکسون همیشه به مصاحبه‌ و اظهارنظرهای بی‌پروا علاقه‌مند است. کلارکسون اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی پرتیراژ سان (The Sun) از کاهش علاقه‌ی افراد کمتر از ۲۵ سال به خودروها ابراز نگرانی کرد و مشخصا گرتا تونبرگ را در حال نابودکردن نمایشگاه‌های خودرو دانست. احتمالا می‌دانید گرتا تونبرگ یکی از فعالان محیط‌زیست است که ۱۶ سال دارد و پس از تظاهرات انفرادی درمقابل پارلمان سوئد و سخنرانی در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ به‌شهرت رسید. فعالیت‌های این دختر جوان منجر شد تا به جلد مجله‌ی تایم راه پیدا کند و سپتامبر امسال در مراسم عالی سازمان ملل با موضوع آب‌و‌هوا سخنرانی کند. 

البته افول نمایشگاه‌های خودرویی تقصیر گرتا تونبرگ نیست و نمایشگاه‌های خودرو چند سالی است که در سراسر جهان دچار مشکلات جدی شده‌اند. بهترین مثال را می‌توان نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی (NAIAS) دانست که خودروسازان زیادی از آن کنار کشیده‌اند. شاید دلیل این شرایط، دسترسی مردم به اینترنت و رشد شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی باشد.

Greta Thunberg

سال گذشته، بحران در نمایشگاه خودرو دیترویت به جایی رسید که مسئولان آن اعلام کردند زمان برگزاری را از ژانویه تا ژوئن به‌تأخیر می‌اندازند. این نمایشگاه نیز بیشتر خریدار محور شده است و برای خودروسازان جذابیت چندانی ندارد. زمانی‌که تغییر زمان نمایشگاه به‌طور رسمی اعلام شد، مسئولان آن گفتند با گذر از ماه‌های نوامبر و دسامبر و تعطیلات ژانویه توانسته‌اند هزینه‌های برگزاری را کاهش دهند تا بدین‌ترتیب، شرکت‌کردن در نمایشگاه‌ نیز برای خودروسازان ارزان‌تر باشد؛ ولی هنوز مشخص نیست خودروسازان به دیترویت بازگردند یا نه. البته NAIAS، تنها نمایشگاهی نیست که با مشکل مواجه شده است؛ بلکه گزارش‌هایی مبنی‌بر اعمال تغییرات در نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز به‌گوش می‌رسد. نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز مانند نمایشگاه NAIAS با کاهش استقبال خودروسازان مواجه شده و شرکت‌های کمتری در نمایشگاه حضور می‌یابند. 

jeremy clarkson   جرمی کلارکسون

درحالی‌که مقصردانستن گرتا تونبرگ در افول نمایشگاه‌های خودرویی بی‌معنی و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد، جرمی کلارکسون گفته است:

کودکان در مدارس پیش از آنکه گفتن «بابا و مامان» را یاد بگیرند، درباره‌ی خودروها بدبین می‌شوند و به آن‌ها گفته می‌شود خودروها وسایلی بد و شیطانی هستند. تونبرگ فردی احمق است که به همه‌جا می‌رود و می‌گوید قرار است بمیریم؛ اما این سخنان قرار نیست چیزی را درست کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات