اسکوتر برقی و لوکس دراگون فلای معرفی شد

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت انگلیسی D-Fly از نخستین ابراسکوتر برقی جهان با نام دراگون‌فلای رونمایی کرد که قیمت آن در مدل استاندارد به پنج هزار دلار می‌رسد.
تبلیغات

در دنیای خودرو، ابرخودرو به هیولایی با عملکرد و مشخصات فنی بالا گفته می‌شود که معمولاً قیمت بسیار زیادی هم دارد. شرکت D-Fly این اصطلاح را برای اسکوتر برقی دراگون‌فلای (Dragonfly) از ابرخودروها قرض گرفته است و آن را اولین ابراسکوتر یا هایپراسکوتر (hyperscooter) در جهان نام‌گذاری می‌کند.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

پیش از این اسکوترهایی مثل ای‌موو کروزر (eMove Cruiser) و C60 را دیده‌ایم، اما دراگون‌فلای به‌گونه‌ای طراحی شده است که از لحاظ کارایی، کیفیت ساخت و فناوری در سطح بالایی قرار داشته باشد. مسئولان شرکت D-Fly می‌گویند که طراحی درخورتوجه دراگون‌فلای به‌لطف قاب ساخته شده از فیبرکربن، آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوافضا و چوب پالونیا تقویت شده با فیبرکربن، ظاهر و احساس خودروی سوپراسپرت یا سدان لوکس را به ذهن بینندگان القا می‌کند.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

جز ویلیمن، بنیانگذار این شرکت گفت:

ابراسکوتر دراگون‌فلای وسیله‌ای برای حمل‌ونقل شهری است که معادل خودروی سوپراسپرت در دنیای خودروسازی خواهد بود و ما بسیار به آن افتخار می‌کنیم. 
Electric Scooter / اسکوتر برقی

اسکوتر الکتریکی دراگون‌فلای به‌صورت مدل‌های سه چرخ و چهار چرخ عرضه می‌شود. مدل سه چرخ ۱۰۸/۶ سانتی‌متر طول دارد و هنگامی که ستون فرمان آن برای سواری آماده می‌شود، دراگون‌فلای ۱۰۶/۲ سانتی‌متر ارتفاع خواهد داشت. مدل چهار چرخ طولی بزرگ‌تر معادل ۱۱۵/۲ سانتی‌متر، شعاع چرخش بهبودیافته و امکان اضافه کردن لاستیک‌های آف‌رود دارد. 

Electric Scooter / اسکوتر برقی

هایپراسکوتر دراگون‌فلای از دو موتور برقی بهره می‌برد که ۱،۸۰۰ وات (۲/۴ اسب‌بخار قدرت) را به هر چرخ تحویل می‌دهد و بیشینه‌ی سرعت آن نیز به ۶۱ کیلومتربرساعت می‌رسد. حالت‌های سواری Surge ،Dart ،Glide و Hover در دسترس هستند و می‌توان با آن از جاده‌ای با شیب ۲۸ درصد عبور کرد. اسکوتر برقی دراگون‌فلای با بسته‌ی باتری تعویض‌شدنی استاندارد می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۱۸ کیلومتر را بپیماید، درحالی‌که مدل گران‌تر مسافتی بالغ بر ۴۶ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی می‌کند. ترمز با قابلیت بازیابی انرژی KERS می‌تواند باعث افزایش ظرفیت پیمایش اسکوتر برقی شود، درحالی‌که به ترمز پایی عقب نیز کمک می‌کند تا ابراسکوتر را زودتر متوقف کند. شرکت D-Fly اقدام به فروش بسته‌های باتری هم می‌کند، بنابراین خریداران می‌توانند باتری اضافی را در کوله‌پشتی خود حمل کرده و در صورت لزوم استفاده کنند.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

اسکوتر دراگون‌فلای دارای چراغ‌های جلو و عقب LED و چراغ‌های راهنما است و برای حرکت کردن به کلید فیزیکی و بازشناسی با امواج رادیویی (RFID) احتیاج دارد. سایر تجهیزت امنیتی این ابراسکوتر شامل فعال شدن خودکار ضدسرقت (در حالت Sleep)، ردیابی موقعیت جغرافیایی و GPS می‌شود.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

شرکت D-Fly همچنین از نوعی فناوری به‌نام Full-Tilt برای کنترل و چرخش سه‌بعدی فرمان استفاده می‌کند که توسط مکانیزمی چرخشی کنترل می‌شود. سیستم تعلیق مستقل دوجناغی و لاستیک‌های ضدپنچری و پرشده از فوم، به حرکت نرم روی موانع و دست‌اندازی‌ها کمک می‌کنند.

Electric Scooter / اسکوتر برقی

دراگون‌فلای دارای نمایشگر ۴/۵ اینچی 4K است و سیستم ناوبری‌اش به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث متصل می‌شود؛ کاربران همچنین می‌توانند از طریق اتصال بی‌سیم با تلفن هوشمند، برای پخش آهنگ از سیستم صوتی داخلی ابراسکوتر استفاده کنند. با سوار شدن روی اسکوتر صدایی از آن پخش می‌شود تا عابرین پیاده و سایر افراد جاده بتوانند صدای تردد اسکوتر برقی را بشنوند.

افزون‌براین، ابراسکوتر دراگون‌فلای شامل مخزن ذخیره‌سازی ۱۱/۴ لیتری به‌همراه نگهدارنده‌ی بطری و ستون فرمان دارای جیب‌های یکپارچه برای نگه‌داری وسایل ضروری است.

نوع سه چرخ دراگون‌فلای دارای قیمت ۴،۹۹۹ دلار است، درحالی‌که مدل چهار چرخ آن هزار دلار به قیمت نسخه‌ی پایه اضافه می‌کند. اولین نسخه‌های تولیدی هم‌اکنون برای پیش فروش آماده هستند و زمان تحویل محصولات اواسط سال ۲۰۲۰ اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات