آغاز ارسال پیامکی رمز پویا از هفته دوم دی ماه

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بانک مرکزی اعلام کرد سرویس پیامک برای دریافت رمز دوم پویا از هفته‌ی دوم دی آغاز می‌شود و در این فاصله کسانی که رمز دوم پویا را فعال نکرده‌اند، همچنان می‌توانند از رمز دوم ایستا استفاده کنند.
تبلیغات

 بانک مرکزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درحال‌حاضر دریافت رمز دوم پویا با استفاده از اپلیکیشن‌های تولید رمز پویا انجام‌پذیر است و رمز دوم ایستا نیز برای کاربرانی که تاکنون رمز پویای خود را فعال نکرده‌اند، همچنان کابردی است. پیش‌از‌این، بانک مرکزی اعلام کرده بوده به‌منظور افزایش امنیت در تراکنش‌های بدون حضور کارت، دریافت رمز دوم پویا برای خریدهای اینترنتی از ابتدای دی ماه اجباری خواهد شد. در‌ همین زمینه، تمامی بانک‌های کشور اپلیکیشن مخصوصی برای دریافت رمز دوم پویا ارائه دادند که کاربران درحال‌حاضر می‌توانند با نصب و فعال‌سازی از آن‌ها استفاده کنند.

بااین‌حال، ازآنجاکه برای فعال‌سازی برخی اپلیکیشن‌ها مشتری باید حضورا به شعب بانک مدنظر خود مراجعه کند و بسیاری هنوز موفق نشده‌اند این کار را انجام دهند‌، بانک مرکزی اعلام کرده است رمز دوم ایستا همچنان استفاده‌کردنی است. اگر هنوز با نحوه‌ی فعال‌سازی رمز دوم پویا آشنا نیستید، می‌توانید با مطالعه‌ی راهنمای دریافت رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) برای همه بانک‌ها از مراحل دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک‌ مدنظر خود مطلع شوید.

بانک مرکزی همچنین در اطلاعیه‌ای از مشتریان خواسته است در روزهای آینده اپلیکشین را نصب یا شماره‌ی تلفن‌همراه خود برای دریافت پیامک رمز دوم ازطریق بانک خود را تأیید کنند. بانک مرکزی برای آن دسته از مشتریانی که از گوشی‌ هوشمند استفاده نمی‌کنند یا امکان نصب اپلیکیشن بانکی را به‌دلیل قدیمی‌بودن سیستم‌عامل گوشی خود ندارند، امکان دریافت رمز دوم پویا ازطریق پیامک را نیز فراهم کرده است که از هفته‌ی دوم دی‌ امسال به‌تدریج اجرایی خواهد شد. بانک مرکزی دراین‌باره‌ در اطلاعیه‌ای نوشت:

روابط‌عمومی بانک مرکزی به آگاهی می‌رساند جهت رفاه حال مردم پیرو درخواست‌های مکرر از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و برای بالابردن ضریب نفوذ طرح در آغاز اجرا، استفاده از «سرویس پیامک» برای دریافت رمز دوم پویا از هفته‌ی دوم دی‌ماه جاری آغاز و به‌تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به‌انجام می‌رسد. در این فاصله کسانی که رمز دوم پویا را فعال نکرده‌اند، همچنان می‌توانند از رمز دوم ایستا استفاده کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات