ایموجی Voter، اپلیکیشنی برای رأی دادن به ایموجی‌های جدید

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن ایموجی Voter به کاربران اجازه می‌دهد تا در فرایند انتخاب ایموجی‌های جدید، مشارکت داشته باشند.
تبلیغات

در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ ایموجی مختلف وجود دارند و هر ساله تعداد بیشتری نیز به آن اضافه می‌شود. اپلیکیشن ایموجی Voter برنامه‌ای است که کاربران می‌توانند در آن پیشنهاد‌ خود را برای ایموجی‌های جدید مطرح کنند.

نحوه پذیرفته شدن یا رد شدن یک ایموجی جدید، می‌تواند موضوع بحث‌برانگیزی باشد. به‌عنوان مثال ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا ایموجی یک شخص با موی قرمز وجود دارد اما ایموجی شخص با مدل موی آفریقایی هنوز ساخته نشده است؛ این در حالی است که تعداد افرادی که مدل موی آفریقایی دارند به مراتب بیشتر از کسانی است که موی قرمز دارند.

 به همین دلیل Unicode که مرجع تعیین استاندارد فونت و ایموجی در جهان محسوب می‌شود تصمیم گرفته است اپلیکیشن تحت وب ایموجی Voter را طراحی کند تا کاربران در سراسر جهان بدانند که پیشنهاد‌ها آن‌ها توسط Unicode شنیده می‌شود.

نحوه عملکرد این اپلیکیشن  به این ترتیب است که ایموجی‌های پیشنهادی را به‌همراه توضیحات مختصری ارائه می‌کند و کاربران در صورت تمایل به آن ایموجی رأی مثبت یا منفی می‌دهند.

ایموجی‌ها، بیش از دو دهه است که پا به زندگی ما گذاشته‌‌اند. اولین ایموجی در سال ۱۹۹۹ و توسط یک هنرمند ژاپنی به‌نام شیگه‌تاکا کوریتا خلق شد. آقای کوریتا به‌عنوان یک توسعه‌دهنده در استخدام  i-mode قرار داشت که یک پلتفرم اینترنتی متعلق به اصلی‌ترین شرکت تلفن همراه ژاپن یعنی DOCOMO است. او قصد داشت روشی ساده و سریع و جذاب برای انتقال اطلاعات ابداع کند و این‌طور بود که اولین ایموجی به‌وجود آمد. با گسترش کاربرد و استفاده روزافزون ما از ایموجی ها طی ۲۰ سال گذشته، حالا دیگر این شکلک‌های کوچک و زردرنگ، مفاهیمی فراتر از کاربرد اولیه خود ارائه می‌کنند.

تصمیم در مورد اینکه کدام ایموجی جدید باید به فهرست ایموجی‌های مورد تأیید اضافه شود یا اینکه مورد قبول واقع نگیرد، به‌خصوص ایموجی‌هایی که ممکن است بار و مفهوم سیاسی داشته باشند، می‌تواند بازخورد تاثیرگذاری در عملکرد شبکه‌های اجتماعی و غول‌های دنیای فناوری داشته باشد. لیلیان استالک، یکی از کارشناسان ایموجی می‌گوید:

ایموجی‌ها چکیده‌ای از جامعه ما هستند و به‌طرز فزاینده‌ای با مکالمات ما در هم تنیده شده‌اند؛ حتی وقتی قرار است در مورد سیاست صحبت کنیم. ما نه‌تنها گاهی برای صحبت در مورد مسایل سیاسی از ایموجی‌ها کمک می‌گیریم؛ بلکه حتی مسئله اینکه کدام ایموجی جدید باید به فهرست ایموجی‌های موجود اضافه شود یا خیر نیز می‌تواند یک بحث سیاسی ایجاد کند. امروزه غول‌های دنیای فناوری از ایموجی برای اشاره به اهمیت موضوع تنوع و گوناگونی انسان‌ها بهره می‌برند؛ مثلا اپل با معرفی ایموجی‌های مخصوص افراد دارای ناتوانی جسمی و گوگل با ایموجی ویژه افراد تراجنسی، در این مسیر گام برداشته‌اند.

 پیش‌زمینه سیاسی مربوط به اضافه شدن یا حذف ایموجی‌ها، گاهی بسیار چالش‌برانگیز است. به‌عنوان مثال سال گذشته، اپل با حذف ایموجی پرچم تایوان، مورد انتقادهای شدیدی از سوی چینی‌تبارهای این منطقه قرار گرفت. این اتفاق به‌تازگی و با حذف ایموجی‌های پرچم هنگ‌کنگ و ماکائو مجددا تکرار شد.

emoji voter

هر کاربری اعم از کاربران معمولی و طراحان و فعالان سیاسی می‌توانند پیشنهاد ساخت ایموجی های جدید را با Unicode مطرح کنند. در نهایت کنسرسیوم Unicode، به‌عنوان یک نهاد بالادستی که این شرکت را مدیریت می‌کند، در خصوص اضافه شدن یا حذف ایموجی تصمیم خواهد گرفت. اپلیکیشن ایموجی Voter از این جهت اهمیت دارد که به این نهاد تصمیم‌گیرنده اجازه می‌دهد تا پیشنهاد‌ها و رای مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند.

اگر شما هم مایل به مشارکت در فرایند انتخاب یا حذف ایموجی‌های جدید در سال ۲۰۲۰ هستید می‌توانید به ایموجی Voter مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات