گوگل ترنسلیت ویژگی جدیدی برای ترجمه بلادرنگ فرمت‌های صوتی تست می‌کند

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ترنسلیت درحال تست ویژگی جدیدی به‌نام Continuous Translation است که به کاربران امکان ترجمه‌ی بلادرنگ و پیوسته‌ی فرمت‌های صوتی به زبان‌های مختلف را می‌دهد.
تبلیغات

اوایل ماه جاری، گوگل ویژگی جدیدی به‌نام Interpreter Mode را برای استفاده در دستیار هوشمند گوگل معرفی کرد. همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، کاربران با کمک آن به‌راحتی می‌توانند به‌صورت بلادرنگ و از طریق گوگل اسیستنت، ترجمه‌ی سریع فرمت‌های صوتی را در زبان‌های مختلف دراختیار داشته باشند.

با یک دستور ساده، کاربران می‌توانند صحبت‌های خود را به‌صورت بلادرنگ به زبان دیگری ترجمه کنند. این ویژگی به تسهیل مکالمات تجاری و بازرگانی کمک شایانی می‌کند. 

Google Translate

براساس آخرین اخبار، گوگل درحال تست این قابلیت برای استفاده در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت است. ویژگی جدید تحت عنوان Continuous Translation به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند گفتگوها را به‌صورت بلادرنگ و بدون وقفه از طریق گوگل ترنسلیت به زبان مورد نظر خود ترجمه کنند. چنین قابلیتی مکالمات را به‌شدت تسهیل می‌کند. 

ویژگی جدید به‌صورت آیکون جدیدی تحت عنوان Listen در کنار آیکون دوربین و مکالمه در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت قرار دارد. با انتخاب آیکون Listen، پنجره‌ی جدیدی به‌همراه دکمه‌ی میکروفون در قسمت پایین آن برای کاربر باز می‌شود. طبق معمول، کاربران می‌توانند زبان مقصد و مبدا را از طریق نوار ابزار مشخص کرده و با نگه داشتن دکمه‌ی مربوط به میکروفون به زبان مبدا صحبت کنند. اپلیکیشن، صحبت‌های کاربر را real time به زبان مقصد ترجمه می‌کند. 

google translate
google translate
google translate
google translate

صفحه گوش دادن به ترجمه‌ی انجام شده نیز در قسمت تنظیمات دقیقا در کنار دکمه‌ی میکروفون است که به کاربران امکان تغییر اندازه‌ی فونت متن ترجمه شده و سایر تغییرات لازم را می‌دهد. جین مانچون وون اطلاعات مربوط به ویژگی جدید اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را به اشتراک گذاشته است. پیش‌تر نیز وی ویژگی‌های جدید اضافه شده به چندین اپلیکیشن مختلف را کشف و منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد UI مربوط به ویژگی Continuous Translation نسخه‌ی اولیه است و و تا زمان انتشار رسمی قطعا بهبود خواهد یافت.

در حال حاضر ویژگی جدید گوگل ترنسلیت از زبان‌های عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، تایلندی، ترکی و ویتنامی پشتیبانی می‌کند. ممکن است تعداد زبان‌هایی که از این ویژگی جدید پشتیبانی می‌کنند، در نسخه‌ی بعدی تغییر کرده و افزایش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات