رئیس هیئت مدیره سامسونگ به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لی سانگ هون، رئیس هیئت مدیره سامسونگ به اتهام نقض قوانین مربوط به اتحادیه‌ی کارگری کره جنوبی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌ها، لی سانگ هون، رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس، قوانین مربوط به اتحادیه‌ی کارگری کره جنوبی را نقض و در فعالیت‌های این سندیکا اختلال ایجاد کرده است.

ظاهرا لی سانگ هون به‌همراه ۲۴  مقام رسمی کنونی و قبلی سامسونگ، به‌روش‌های مختلفی مانع پیشبرد فعالیت‌های اتحادیه‌ی کارگری کره جنوبی از جمله تهدید به کاهش دستمزدها، اخراج کارگران از محل کار و نقض برخی قوانین سندیکای کارگری شده‌اند. به موجب همین اتهامات لی سانگ هون از سوی دادگاه به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

لی سانگ هون

به گزارش وال استریت ژورنال، احتمالا حکم تعیین شده برای رئیس هیئت مدیره سامسونگ، تأثیری بر فعالیت‌های تجاری شرکت و سرمایه‌گذاران آن نخواهد داشت. هرچند این احتمال وجود دارد که فشارهایی از سوی سرمایه‌گذاران برای سامسونگ ایجاد شود. ظاهرا از سال ۲۰۱۳، سامسونگ به نقض قوانین و ایجاد خرابکاری در فعالیت‌‌های سندیکای کارگری متهم شده است. 

حتی گفته می‌شود برخی مدیران و کارمندان سامسونگ در سطوح مختلف، به اطلاعات حساس و محرمانه‌‌ی اعضای اتحادیه‌ی کارگری دسترسی پیدا کرده و از همین اطلاعات برای فشار آوردن بر سندیکای کارگری سوءاستفاده کرده‌اند. سامسونگ الکترونیکس از اظهارنظر در مورد این خبر خودداری کرده است.

پارک سانگ این، استاد دانشگاه سئول معتقد است: «رویکرد سیستم قضایی کره جنوبی در ارتباط با پرونده‌ی حاضر نشان می‌دهد که شاهد تغییراتی در سیستم قضایی این کشور خواهیم بود. پیش‌تر حکم‌های سبک‌تری در چنین مواردی تعیین می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات